شناسهٔ خبر: 22067992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

همزیستی مسالمت آمیز اهل سنت و شیعه، نعمت است

حجت الاسلام و المسلمین اکبر فرجام روز یکشنبه در آیین معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در بیرجند افزود: با وجود اینکه می دانیم

صاحب‌خبر - حجت الاسلام و المسلمین اکبر فرجام روز یکشنبه در آیین معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در بیرجند افزود: با وجود اینکه می دانیم وحدت عامل موفقیت است اما گاهی از گلوی برخی افراد تفرقه خارج می شود.
وی اظهار کرد: دشمن در ایامی که بساط داعش در عراق و سوریه برچیده می شود به دنبال فتنه بعدی بود و اگر هوشیاری اهل سنت نبود، فتنه ای در اقلیم کردستان برپا می شد.
وی یادآور شد: عالمان اهل سنت خراسان جنوبی در صحنه های مختلف حامی جدی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند و ما قدردان این خدمت رسانی هستیم.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: بعد از حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، شوقی ابراهیم مفتی مصری گفت اهل سنت ایران آزادی ندارند اما جامعه اهل سنت خطاب به او نوشتند امروز اهل سنت 20 نماینده در مجلس شواری اسلامی و 17 هزار مسجد در ایران دارند.
وی اضافه کرد: خداوند تاکنون جلوی دست اندازی دشمنان را گرفته چون وقتی امت بصیر و هوشیار یاد نعمت باشند، خداوند به آنها کمک می کند.
حجت الاسلام فرجام گفت: عالمان در تریبون نماز جمعه به مردم منتقل کنند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری فقیه جامع الشرایط در خدمات رسانی به حوزه های اهل سنت و شیعه هیچ تفاوتی نگذاشته است.
وی افزود: نکته مقابل ذکر، غفلت است و خداوند مسلمانان را از غفلت بر حذر داشته و مداوم بر ذکر تشویق کرده است.
وی اظهار کرد: دشمن، دوست دارد ما از توانمندی های خود غافل شویم تا ما را مورد غارت قرار دهد و خداوند در 11 آیه قرآن علاوه بر آیاتی که در عرصه های نبرد تاکید بر ذکر دارد، بر شکر نعمت ها هم تاکید کرده است.
فرجام گفت: غفلت، استعداد و سرمایه ها را نابود و در معرض دشمن قرار می دهد، اما ذکر موجب می شود انسان متوجه نعمت های خدا باشد.
در این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حجت الاسلام مجید جابری تجلیل شد.
*7559*3028* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر* انتشار- رسول محمدحسنی

نظر شما