شناسهٔ خبر: 22065486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان:

دشمن در اندیشه فتنه جدید/ قدردان نعمت ولایت فقیه در کشور هستیم

خبرگزاری شبستان:رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: «دشمن» در ایامی که بساط داعش در عراق و سوریه برچیده می شود به دنبال فتنه بعدی بود و اگر هوشیاری اهل سنت غرب نبود، فتنه ای در اقلیم کردستان برپا می شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین اکبر فرجام امروز ( 30 مهر) در مراسم معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی اظهار کرد: نکته مقابل ذکر غفلت است و خداوند مسلمانان را از غفلت بر حذر داشته و مداوم بر ذکر تشویق کرده است.

 

وی افزود: دشمن دوست دارد شما از توانمندهای خود غافل شوید تا شما را مورد غارت قرار دهد و خداوند در 11 آیه قرآن علاوه بر آیاتی که در عرصه های نبرد تاکید بر ذکر دارد بر شکر نعمت ها تاکید کرده است.

 


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: غفلت استعدادها و سرمایه ها و دستاوردها را نابود و در معرض دشمن قرار می دهد اما ذکر موجب می شود انسان متوجه نعمت های خدا باشد.

 

حجت الاسلام فرجام با تاکید بر اینکه باید همواره متوجه نعمت وحدت در جامعه اسلامی باشیم، ادامه داد: با وجود اینکه می دانیم وحدت عامل موفقیت است اما گاهی از گلوی برخی افراد «تفرقه» خارج می شود.

 

به گفته وی همزیستی مسالمت آمیز برادران اهل سنت و شیعه نعمت است و بعد از انقلاب بیشترین تلاش دشمن برای اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان بوده اما با بصیرت علمای دینی و هشدارهای آنان این هدف دشمن محقق نشده است.

 


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با بیان اینکه کمترین تمایل و رغبت علمای اهل سنت به خارج از مرزها را داشته ایم، عنوان کرد: امروز هنوز در مناطق خراسان کسانی داریم که صلابت و رشادت دینی آنان برای ما الگو است.

 

حجت الاسلام فرجام ادامه داد: دشمن بیکار ننشسته و در ایامی که بساط داعش در عراق و سوریه برچیده می شود به موازات آن فتنه بعدی را به راه انداختند و اگر هوشیاری جامعه اهل سنت در غرب نبود باید بلوای اقلیم کردستان در ایران فتنه برپا می کرد.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند تاکنون جلوی دست اندازی دشمنان را گرفته چون وقتی امت بصیر و هوشیار یاد نعمت ها باشند خداوند کمک آنان می کند، افزود: عالمان در تریبون های نماز جمعه باید به مردم منتقل کنند که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری فقیه جامع الشرایط در خدمات رسانی به حوزه های اهل سنت و شیعه هیچ تفاوتی نگذاشته است.

 


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: ولایت فقیه، آزادی و استقلال برای کشور نعمت هایی است که باید قدردان آن باشیم.

 


حجت الاسلام فرجام با تاکید اینکه شکر نعمت ها روح ایمان و سپاس را تقویت می کند و به ما در ادامه راه استواری می دهد، افزود: ما مراحل سخت را گذرانده ایم و سال ها در تحریم هستیم اما از آرمان ها دست نکشیدیم.

 

وی با درود بر عالمان با بصیرت اهل سنت کشور، ادامه داد: بعد از حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، شوقی ابراهیم مفتی مصری گفت اهل سنت ایران آزادی ندارند اما جامعه اهل سنت خطاب به او نوشتند امروز اهل سنت 20 نماینده در مجلس و 17 هزار مسجد در ایران دارند.

 


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: علمای اهل سنت خراسان جنوبی در صحنه های مختلف حامی جدی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و ما قدردان این با خدمت رسانی هستیم.

 


حجت الاسلام فرجام بر تقویت فعالیت های دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی تاکید کرد و از مسئولان استان خراسان جنوبی تقاضای همکاری و حمایت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان را درخواست کرد.

 

 

 

 

نظر شما