شناسهٔ خبر: 22018210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی:

تردیدی برای ارائه آموزش‌های دینی در فضای مجازی وجود ندارد

قم - رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: با توجه به تأکید دین اسلام بر فراگیری علم و دانش تردیدی برای ارائه آموزش‌های دینی در فضای مجازی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی حسینی قبل از ظهر پنج‌شنبه در کنفرانس بین‌المللی ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش‌های دینی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه مجازی المصطفی نهاد علمی، فرهنگی و بین‌المللی است که با هدف گسترش علوم اسلامی انسانی تأسیس شده است.

وی ادامه داد: المصطفی اهتمام دارد با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در فضای مجازی فرصت برابری را برای فراگیری علوم اسلامی انسانی ایجاد کند و امروز همه علاقمندان بدون محدودیت جغرافیایی و دین، مذهب و ملیت آموزش‌های دینی می‌بینند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی تأکید کرد: المصطفی علاوه بر آموزش معارف علوم و معارف اسلامی، باز تولید محتوایی دینی در قالب فضای مجازی و متناسب با نیاز مخاطبان را اجرا می‌کند.

وی ابراز داشت: برگزاری دوره‌های متنوع و ارائه رشته‌های مختلف اسلامی و انسانی در مقاطع گوناگون و دوره‌های کوتاه مدت و پودمانی از برنامه‌های دانشگاه مجازی المصطفی می‌باشد و به علاوه آموزش زبان فارسی را برای علاقمندان ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در گذشته برای فراگیری دانش و علوم دینی باید مشکلات زیادی را فراگیران و متولیان متحمل می‌شدند اما امروز دسترس بودن آموزش دینی در فضای مجازی این کاستی را مرهم بخشیده و می‌بینیم که فضای مجازی و دستاوردهای فناورانه عصر معاصر را به عصر انفجار اطلاعات تبدیل کرده است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با بیان این که روش فراگیری علوم دینی در قالب فضای مجازی از روش سنتی پیشی گرفته است، گفت: هرچند در بهره‌برداری از فضای مجازی دیدگاه‌های گوناگون و متناقض وجود دارد اما تأکید دین اسلام بر فراگیری مادام العمر علم بر زنان و مردان و سفارش پیامبر اسلام(ص) بر یادگیری دانش حتی در دورترین نقاط عالم، هیچ تردیدی را در ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین از جمله فضای مجازی برای گسترش معارف دین در جامعه باقی نمی‌گذارد.

نظر شما