شناسهٔ خبر: 22019081 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فضای مجازی بهترین فرصت را برای تبلیغ اسلام فراهم ساخته است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی روز پنجشنبه در همایش بین المللی «ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی» در مجتمع

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی روز پنجشنبه در همایش بین المللی «ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی» در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم، افزود: با توجه به پیشرفت های سریع رسانه های نوین در عصر ارتباطات، دانشگاه مجازی المصطفی از 10 سال پیش تاکنون، فعالیت خود را برای تدوین و انتشار منابع اسلامی به زبان های زنده دنیا آغاز کرد.
وی با اشاره به این که دانشگاه مجازی المصطفی در رشته های علوم انسانی و اسلامی در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد، بیان کرد: فضای مجازی فرصت بی نظیری را برای تعلیم آموزه های اسلامی فراهم کرده است به نحوی که اکنون دانش پژوهانی از 90 کشور دنیا در دانشگاه مجازی المصطفی به فراگیری علوم و معارف اسلامی می پردازند.
وی با بیان این که فضای مجازی قابلیت آموزش تعاملی را فراهم ساخته است، ادامه داد: امروز با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی می توان فرهنگ و تمدن اسلامی را در جهان گسترش داد و دستورات الهی را در کوتاه ترین زمان ممکن به دورترین نقاط عالم رساند.

**فضای مجازی ظرفی مناسب برای انتقال پیام دینی
رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران نیز در این همایش، گفت: فضای مجازی ظرفیتی را فراهم کرده است که از هر مکان می توان با آن ارتباط برقرار کرد و به داد و ستد اطلاعات پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین سید سعید رضا عاملی، بیان کرد: محتوای ایجاد شده در فضای مجازی نامحدود است و این فضا بستر مناسبی برای انتقال پیام دین و رسالت انبیاء است.
وی با اشاره به این که در چنین فضایی ظرفیت بسیار مناسبی برای ارائه مطالب اسلامی ایجاد می شود، افزود: در فضای مجازی هر فردی می تواند در تولید و توزیع پیام، مشارکت داشته باشد و این ظرفیت تعاملی، بستر مناسبی برای ارتباط پیروان ادیان بایکدیگر است.
عاملی گفت: فضای مجازی می تواند پیام ادیان الهی را به همه انسان ها به عنوان مخاطبان اصلی آن، برساند و این ظرفیتی است که به تحقق رسالت فرامکانی و فرازمانی بودن ادیان کمک می کند.
وی افزود: ارائه پیام ادیان به صورت نامحدود و در گستره وسیع، در گذشته آرزوی مبلغان دینی بود اما اکنون این آرمان بدون هیچ گونه محدودیت قابلیت تحقق دارد.
وی ادامه داد: ارتباط پیروان ادیان با یکدیگر از طریق فضای مجازی،سرمایه اجتماعی آنان را ساخته و توسعه می دهد و همین مساله، مقدمه ای برای گسترش فرهنگ و تمدن الهی در سراسر جهان و تغییر وضعیت موجود، است.
دانشگاه مجازی المصطفی(ص) نهادی علمی، فرهنگی و بین المللی است که به گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی اهتمام دارد و با بهره گیری از فناوری های نوین در فضای مجازی، فرصت برابر فراگیری علوم اسلامی و انسانی را برای علاقه مندان از سراسر جهان بدون محدودیت در مذهب، ملیت، جنسیت و جغرافیا فراهم کرده است.
این دانشگاه زیر نظر جامعه المصطفی العالمیه و با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و مدارک علمی آن دارای اعتبار بین المللی است.
تاکنون بیش از 100 تن از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و بیش از 7 هزار تن از کشورهای گوناگون در دوره های بلندمدت آن مشغول به تحصیل می باشند.
همایش بین المللی «ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی» امروز درقم آغاز به کار کرد و فردا به کار خود پایان خواهد داد.
بیش از 225 مقاله از 26 ملیت از جمله کشورهای جمله افغانستان، عراق، ترکیه، استرالیا، آمریکا، رومانی، اوکراین، انگلیس، سوریه، دانمارک، کانادا، الجزایر، تونس و ایران به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و نمایشگاهی از دستاوردهای دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و مراکز همکار، در 2 نوبت صبح و عصر با حضور استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه و کارشناسان فضای مجازی از برنامه های همایش ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی است.
7405/ 6133/خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

نظر شما