شناسهٔ خبر: 22014366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

علت مرگ پلنگ باشت با نبود آزمایشگاه سم‌شناسی قابل تشخیص نیست

R41452/P1336/S6,69/CT11

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان کهگیلویه‌وبویراحمد آزمایشگاه سم‌شناسی ندارد گفت: محیط زیست استان حتی از استان فارس نیز برای بررسی علت مرگ پلنگ استعلام گرفت ولی متوجه شدیم این استان نیز فاقد آزمایشگاه سم شناسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید اسدالله هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص مرگ پلنگ در شهرستان باشت، اظهار داشت: 28 شهریورماه امسال  لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه آزاد حوزه شهرستان باشت توسط مأموران محیط زیست مشاهده شد.

مدیرکل محفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مأموران  لاشه را به دامپزشکی شهرستان جهت بررسی علت این اتفاق انتقال دادند و مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه  یزدان پرخید سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان باشت در نامه‌ای رسمی به‌شماره 2440272/96 مورخ 1396.7.1 وضعیت تلف‌شدن یک قلاده پلنگ در حومه روستای بهره عنا از توابع شهرستان باشت را به محیط زیست اعلام کرد، گفت: لاشه این پلنگ پس از حمل و انتقال توسط خودروی محیط زیست به این اداره تحویل داده شد.

هاشمی با تأکید بر اینکه علاوه بر استشمام بوی بد از لاشه با بررسی بالینی، آثار ناشی از تیرخوردگی در لاشه مشاهده نشد و علت مرگ نیز قابل تشخیص نبود، افزود: این مسئله در نامه‌ای رسمی در روز یکم مهر ماه و 5 روز پس از کشف لاشه به استاندار نیز اعلام شد.

وی با ابراز اینکه دامپزشکی شهرستان باشت عدم امکان تشخیص علت مرگ را اعلام کرد، اظهار داشت: پس از صحبت‌های استاندار مبنی بر اینکه اداره محیط زیست علت مرگ را تشخیص نداده است مجدداً با ارسال نامه‌ای و در تاریخ دهم مهرماه توضیحات کامل برای استاندار ارسال شد.

هاشمی تصریح کرد: به‌گفته دامپزشکان با گذشت 24 ساعت از زمان مرگ‌گونه، سم‌شناسی امکان‌پذیر نیست.

وی با یادآوری اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزمایشگاه سم‌شناسی است، گفت: محیط زیست استان حتی از استان فارس نیز برای بررسی علت مرگ پلنگ استعلام گرفت ولی متوجه شدیم این استان نیز فاقد آزمایشگاه مورد نظر است.

هاشمی گفت: در هر صورت لاشه نیز به‌دلیل گذشت چند روز از مرگ، فاسد شده بود و امکان بررسی علت مرگ وجود نداشت و تمامی این مستندات در دو نامه به استاندار کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد و  مسئولان محیط زیست هیچ‌گونه  پنهان‌کاری در این خصوص نکردند.

انتهای پیام/*

نظر شما