شناسهٔ خبر: 22013790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رد هرگونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ در باشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:هیچ گونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ در باشت صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پاسخ به برخی شبهات و شایعات با ردرد هرگونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ در باشت(درپاسخ به خبر تسنیم توسط سایت محیط زیست زده شده ) هرگونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ باشت، جزئیات مرگ این  پلنگ را تشریح کرد.
سیداسدالله هاشمی گفت: در ۲۸ شهریورماه سالجاری پس از مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه آزاد حوزه شهرستان باشت توسط ماموران محیط زیست،لاشه به دامپزشکی شهرستان برای بررسی، انتقال داده شد و ماموران کلانتری، محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به صورت مشترک این موضوع را صورت جلسه کردند.
وی افزود: یزدان پرخید سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان باشت طی نامه‌ای رسمی مورخ ۱۳۹۶/۷/۱ به محیط زیست اعلام کرد:در خصوص تلف شدن یک قلاده پلنگ واقع در حومه روستای بهره عنا از توابع این شهرستان که لاشه آن پس از حمل و انتقال توسط خودرو محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود، ضمن استشمام بوی بد از لاشه با بررسی بالینی، آثار ناشی از تیرخوردگی در لاشه مشاهده نشد و علت مرگ نیز قابل تشخیص نبود.
وی ادامه داد: همین موضوع طی نامه‌ای رسمی در همان روز یعنی ۱۳۹۶/۷/۱ و پنج روز پس از کشف لاشه به استاندار نیز اعلام شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق اعلام دامپزشک اداره دامپزشکی باشت تشخیص علت مرگ ممکن نبود و پس از پیگیری استاندار مبنی بر اینکه اداره محیط زیست علت مرگ را تشخیص نداده است مجدد با ارسال نامه‌ای در تاریخ ۱۳۹۶/۷/۱۰، توضیحات کامل برای استاندار ارسال شد.
وی با یادآوری این موضوع که دامپزشکان می‌گویند با گذشت ۲۴ ساعت از زمان مرگ، سم شناسی ممکن نیست ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزمایشگاه سم شناسی است و حتی استعلام ما از شیراز نشان داد که این استان نیز فاقد چنین آزمایشگاهی است و البته لاشه نیز به دلیل گذشت چند روز از مرگ، فاسد شده بود.
هاشمی گفت: تمامی این دلایل و توضیحات با ارسال دو نامه به استاندار نیز اعلام شد و هیچ گونه پنهان کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

نظر شما