شناسهٔ خبر: 22012426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

دبیر شورای عالی فضای مجازی: عضو هیات رییسه‌ی کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با سیتنا:

مشارکت شرکت های ایرانی در روند تقویت بخش ارتباطات عراق

در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و وزیر خارجه عراق، بر گسترش همکاری های دو جانبه و تلاش برای هر چه موفق تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی (ع) در سال جاری تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی و ابراهیم جعفری در این دیدار که در مقر وزارت خارجه عراق برگزار شد ضمن بررسی روابط دو جانبه، بر ضرورت تحکیم روابط در همه زمینه ها و تلاش برای هر چه موفق تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی تاکید کردند.

آذری جهرمی در این دیدار، بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی برای تبادل تجربیات در زمینه ارتباطات و مشارکت شرکت های ایرانی در روند تقویت بخش ارتباطات عراق تاکید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از طرف دولت و ملت ایران، پیروزی های بزرگ عراق در جنگ علیه تروریست های داعش را تبریک گفت.

وی بار دیگر بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یکپارچگی و حاکمیت ملی عراق و ضرورت مقابله با عوامل بی ثباتی عراق و منطقه تاکید کرد و گفت: از دستاورد های عراق خوشحال هستیم و به همکاری های خود با این کشور برای مقابله با خطر مشترک تروریسم ادامه می دهیم.

آذری جهرمی افزود: این سفر با هدف اعلام آمادگی ایران برای تبادل تجربیات در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشارکت شرکت های ایرانی در روند تقویت زیرساخت های عراق آنجام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از تلاش های وزارت خارجه و سایر دستگاه های اجرایی عراق در آسان سازی اقدامات مربوط به صدور ویزای زایران عتبات عالیات قدردانی و تاکید کرد: برای تقویت هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی (ع) و تامین خدمات و تسهیلات لازم برای زائران بیش از پیش تلاش می کنیم.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز، با اشاره به عمق روابط تهران و بغداد و وجود منافع مشترک بسیار میان دو ملت از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق قدردانی کرد.

وزیر خارجه عراق افزود: ما برای تقویت روابط با ایران و ایجاد زمینه های بیشتر برای همکاری مشترک و مقابله با چالش های مشترک و منطقه ای تلاش خواهیم کرد.

جعفری میزبانی زایران اربعین امام حسین (ع) را مایه مباهات عراق دانست و تاکید کرد:  این کشور همه تلاش خود برای هر چه موفق تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و رفع کاستی ها و موانع به کار خواهد بست.

انتهای پیام

نظر شما