شناسهٔ خبر: 22001271 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در دیدار آذری جهرمی و وزیر خارجه عراق انجام شد :

مشارکت شرکت‌های ایرانی در روند تقویت زیرساخت‌های ارتباطی عراق

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه کشور عراق طی یک دیدار ضمن بررسی روابط دو جانبه، بر ضرورت تحکیم روابط در همه زمینه ها و تلاش برای هر چه موفق تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آذری جهرمی در این دیدار، بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی برای تبادل تجربیات در زمینه ارتباطات و مشارکت شرکت های ایرانی در روند تقویت بخش ارتباطات عراق تاکید کرد و از طرف دولت و ملت ایران، پیروز های بزرگ عراق در جنگ علیه تروریست های داعش را تبریک گفت.

وی بار دیگر بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یکپارچگی و حاکمیت ملی عراق و ضرورت مقابله با عوامل بی ثباتی عراق و منطقه تاکید کرد وگفت: از دستاورد های عراق خوشحال هستیم و به همکاری های خود با این کشور براق مقابله با خطر مشترک تروریسم ادامه خواهیم داد.

آذری جهرمی افزود: این سفر با هدف اعلام آمادگی ایران برای تبادل تجربیات در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آنجام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از تلاش های وزارت خارجه و سایر دستگاه های اجرایی عراق در آسان سازی اقدامات مربوط به صدور ویزای زایران عتبات عالیات قدردانی وتاکید کرد : برای تقویت هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی(ع) و تامین خدمات و تسهیلات لازم برای زائران بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

ابراهیم جعفری با اشاره به عمق روابط تهران و بغداد و وجود منافع مشترک بسیار میان دو ملت از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق قدردانی کرد.

وزیر خارجه عراق افزود: ما برای تقویت روابط با ایران و ایجاد زمینه های بیشتر برای همکاری مشترک و مقابله با چالش های مشترک و منطقه ای تلاش خواهیم کرد.

جعفری میزبانی زایران اربعین امام حسین علیه السلام را مایه مباهات عراق دانست و تاکید کرد که این کشور همه تلاش خود برای هر چه موفق تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و رفع کاستی ها و موانع بکار خواهد بست.

وی همچنین افزود : کشور ما در شرایط کنونی، درگیر جنگ علیه تروریسم داعش با تلاشی همگانی از سوی عراقی هاست، همه جهان با یکپارچگی و حاکمیت ملی ما همراه است و اذعان دارد که عراق پیروزی های بزرگی را بدست آورده است که حتی کشور های بزرگ نیز در تحقق آن ناتوان هستند. علت این موفقیت ها، وحدت مردم عراق و حمایت های کشورهای دوست بوده است.

نظر شما