شناسهٔ خبر: 21977877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس تاکید کرد:

ضرورت اجرای طرح های اورژانسی برای حیات جامعه عشایر خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۵ درصد صادرات فرش کشور مربوط به خراسان جنوبی است،گفت: برای حیات جامعه عشایری استان باید طرح های ویژه و اورژانسی را اجرایی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نظر افضلی امروز (25 مهر) در گردهمایی معاونین توسعه و امور زیر بنایی ادارات کل امور عشایر اظهار داشت: عشایر در 80 درصد سکونتگاه های مرزی استان مستقر هستند و در طول تاریخ حضور پررنگی تحت عنوان مرزبان داشته اند.

 


وی به خشکسالی 18 ساله اشاره کرد و گفت: خشکسالی سال های است بر جنوب کشور به خصوص جنوب خراسان حاکم شده است و در راستای این موضوع تولید شیر، کرک و گوشت کاهش یافته است.

 


نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه جامعه عشایری بیشترین ضربه را از خشکسالی دیده اند، افزود: برای حیات این جامعه باید طرح های ویژه و اورژانسی را اجرایی کنیم.

 


افضلی با بیان اینکه در راستای برنامه ششم توسعه سال گذشته اقدامات و مصوبات خوبی داشتیم، ادامه داد: در راستای برش استانی برنامه ششم باید 20 درصد از راه های روستایی و عشایری در هر سال بهسازی شود.

 


وی با تاکید بر اینکه گوشت خراسان جنوبی بهترین گوشت دنیا محسوب می شود، گفت: کرک یکی از تولیدات مهم در زنجیره عشایر استان است که متاسفانه تولید آن کاهش یافته است.

 


نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی بهترین پشم در صنعت قالی بافی را دارد، افزود: 25 درصد صادرات فرش کشور مربوط به خراسان جنوبی است.

 


افضلی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای عشایری خوبی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و جامعه عشایری باید توانمندسازی شوند چرا که به تعبیر امام خمینی(ره) عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند.

نظر شما