شناسهٔ خبر: 21976586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

۸۰ درصد جمعیت مرزی خراسان جنوبی عشایر هستند

R41348/P1486/S6,56/CT11

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد جمعیت مرزی خراسان جنوبی عشایر هستند که سد محکمی از نظر امنیتی برای استان محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، نظر افضلی صبح امروز در گردهمایی معاونین توسعه و امور زیربنایی ادارات کل امور عشایری کشور که به میزبانی استان خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: مشکلات جامعه عشایری بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: 80 درصد جمعیت مرزی خراسان جنوبی عشایر هستند که سد محکمی از نظر امنیتی برای استان محسوب می‌شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خشکسالی 18 ساله در جنوب کشور به خصوص خراسان جنوبی آثار شدیدی داشته و عامل بحران‌های زیادی برای این منطقه شده است.

افضلی تصریح کرد: خشکسالی‌ها سبب کاهش تولید شیر دام‌های عشایر شده و بیشترین تاثیر خشکسالی در زنجیره غذایی عشایر نمود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ندارهای امروز خراسان جنوبی داراهای قدیم هستند خاطرنشان کرد: برای حیات جامعه باید طرح‌های ویژه و اورژانسی انجام شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برنامه ششم با تشکیل فراکسیون عشایر در مجلس شورای اسلامی سال گذشته با رایزنی‌های انجام شده اقدامات و مصوبات خوبی داشته ا ست.

افضلی با بیان اینکه در هر سالی باید 20 درصد راه‌های روستایی و عشایری بهسازی شود اظهار داشت: در این راستا تا پایان برنامه ششم نباید هیچ راهی وجود داشته باشد که خدمات رسانی نشده باشد.

وی با بیان اینکه مجلس نیرو‌های عشایری خوبی دارد افزود: بخش عشایری و جایگاه عشایری یک موقعیت است و عشایر درصد خوبی از نمایندگان را تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمعیت نوار مرز استان را عشایر تشکیل می‌دهند که باید توانمند شوند گفت: همیشه نباید در یک سطح زندگی توقف داشته باشند بلکه باید با حفظ فرهنگ، ارتقاء پیدا کنند.

افضلی با بیان اینکه تاکنون گوشت خراسان جنوبی بهترین گوشت دنیا بوده است بیان کرد: 25 درصد صادرات قالی کشور نیز مربوط به کار دست بانوان خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه صنعت قالی بافی در استان خراسان جنوبی رونق خوبی دارد تصریح کرد: کرک یکی از زنجیره‌های مهم تولیدات صنایع دستی است که متأسفانه افت کرده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: امید است در راستای توانمندسازی این قشر و ذخایر انقلاب بتوانیم خدمات شایانی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما