شناسهٔ خبر: 21976974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در فرهنگ اسلامی بنایی رفیع تر از بنیان خانواده نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی روز سه شنبه در گردهمائی ائمه جمعه پنج استان کشور در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی روز سه شنبه در گردهمائی ائمه جمعه پنج استان کشور در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بیان کرد: اسلام همواره خانواده را مورد توجه قرار داده است تاجایی که احکام اسلامی بیشتر مربوط به خانواده هستند.
وی اظهار کرد:یکی از بنیادی ترین نهادهای بشری خانواده است و جنبه جهانی دارد و این نهاد با زمان خلقت انسان همراه است.
وی ایجاد آرامش را یکی دیگر از کارکردهای خانواده برشمرد و افزود: تمام کارکردهای خانوداه ما را به سمت ایجاد آرامش هدایت می کند.
به گفته وی تداوم نسل یکی از کارکردهای خانواده بوده و خانوداه متولی آن است ارضای نیازهای عاطفی و احساسی انسان از دیگر عملکرد خانوداه است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور حفظ دین،تربیت نسل آینده را از دیگر کارکردهای خانواده عنوان کرد و ادامه داد :امروز خانوداه به شدت مورد تهدید دشمنان است.
به گفته وی در سال 95 از چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده است.
حجت الاسلام تقوی بیان کرد: در سال 95 حدود 12 هزار و 281 نفر متقاضی سقط جنین بودند که 23.4 درصد افزایش نسبت به سال 94 داشته است.
وی با بیان اینکه به گفته مسوولان 2 میلیون و 808 هزار نفر معتاد در سطح کشور داریم گفت: ازدواج سفید در برخی شهرها انجام می شودو زن ومرد بدون تعهد به هم زیر یک سقف زندگی می کنند و این امر در حال مرسوم شدن در کشور است.
رئیس شورای سیاسنگذاری ائمه جمعه کشور همچنین با اشاره به اینکه گرایش طبقه مرفه جامعه به حیوانات خانگی به جای فرزند زیاد شده است ادامه داد : سالانه به طور متوسط 30 میلیارد دلار تجارت حیوانات خانگی درآمد زایی در کشور دارد که اکثرا از کشورهای چین و آلمان وارد می شود.
وی گفت: طبق آمار گمرک از سال 91واردات حیوانات خانگی سالانه 500 میلیارد ریال بوده است و تاامروز 3 هزار میلیارد ریال واردات حیوانات خانگی داشته ایم.
وی تاکید کرد که ائمه جمعه باید اطلاعات خود را در خصوص خانوداه افزایش دهد و بیان موضوعات خانواده در نماز جمعه تشکیل کلاس های آموزشی آسب های نهاد خانواده را شناسایی کرد.
همایش ائمه جمعه استان های خوزستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستات با مبانی تحکیم بنیان خانواده اسلامی با حضور ١٠٠ ائمه جمعه روزهای ٢٥ و ٢٦ مهرماه در خرم آباد برگزار می شود.
2310//6060/7274
خبرنگاران: محمد یاراحمدی و مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

نظر شما