شناسهٔ خبر: 66349661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

پیش بینی می‌شود امسال از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود.

<div id="video-display-embed-code_11046675"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4216849/11046675?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما