شناسهٔ خبر: 21976905 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

در فرهنگ اسلامی بنایی رفیع تر از بنیان خانواده نیست

خرم آباد -ایرنا- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: در فرهنگ اسلامی بنایی رفیع تر از بنیان خانواده نیست و اگر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نتیجه می دهد در سایه خانواده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی روز سه شنبه در گردهمایی ائمه جمعه پنج استان در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بیان کرد: اسلام همواره خانواده را مورد توجه قرار داده تاجایی که احکام اسلامی بیشتر مربوط به خانواده است.
وی ایجاد آرامش را از کارکردهای خانواده برشمرد و افزود: تمام کارکردهای خانوداه ما را به سمت آرامش هدایت می کند.
تقوی تداوم نسل و ارضای نیازهای عاطفی و احساسی انسان را از جمله کارکردهای خانوداه عنوان کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حفظ دین و تربیت نسل آینده را از دیگر کارکردهای خانواده دانست و ادامه داد: امروز خانوداه به شدت مورد تهدید دشمنان است.
به گفته وی در سال 95 از چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر شد.
حجت الاسلام تقوی بیان کرد: در سال 95 حدود 12 هزار و 281 نفر متقاضی سقط جنین بودند که 23.4 درصد افزایش نسبت به سال 94 داشت.
وی با بیان اینکه به گفته مسوولان 2 میلیون و 808 هزار نفر معتاد در کشور داریم گفت: ازدواج سفید نیز در برخی شهرها انجام می شود و زن و مرد بدون تعهد به هم زیر یک سقف زندگی می کنند و این امر در حال مرسوم شدن در کشور است.
رئیس شورای سیاسنگذاری ائمه جمعه همچنین با اشاره به اینکه گرایش طبقه مرفه جامعه به حیوانات خانگی به جای فرزند زیاد شده است ادامه داد: طبق آمار گمرک از سال 91 واردات حیوانات خانگی سالانه 500 میلیارد ریال بوده است و تا امروز 3 هزار میلیارد ریال واردات حیوانات خانگی داشته ایم.
وی تاکید کرد که ائمه جمعه باید اطلاعات خود را در خصوص خانواده افزایش دهند و با تشکیل کلاس های آموزشی، آسیب های نهاد خانواده شناسایی شود.
همایش ائمه جمعه استان های خوزستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستان با موضوع مبانی تحکیم بنیان خانواده اسلامی با حضور ١٠٠ امام جمعه روزهای ٢٥ و ٢٦ مهرماه در خرم آباد برگزار می شود.
2310//6060/7274
خبرنگاران: محمد یاراحمدی و مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*

نظر شما