شناسهٔ خبر: 21588618 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید سالانه ۳۲ هزار تن انواع محصولات باغی در شهرستان مریوان

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مریوان گفت:سالانه ۳۲ هزار تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود که بالاترین میزان تولید مربوط به انگور سیاه با بیش از ۱۶ هزار تن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سیدعزیزهاشمی  شامگاه دوشنبه در نشستی با جمعی از خبرنگاران استان کردستان که در سالن جلسات اداره جهادکشاورزی مریوان برگزارشد، به بیان ظرفیت های بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت و گفت: از ۲۳۲ هزار هکتار مساحت شهرستان مریوان ۱۰ درصد آن را اراضی کشاورزی تشکیل داده و مابقی اراضی ملی و مستحدثات هستند.

وی با اشاره به اینکه از میزان سطح مذکور سالانه ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود، عنوان کرد: براساس آخرین سرشماری کشاورزی تعداد ۹ هزارو ۶۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی در این شهرستان داریم.

وی وسعت باغات آبی و دیم مریوان را ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار خواند و بیان کرد: سالانه ۳۲ هزار تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود که بالاترین میزان تولید مربوط به انگور سیاه با بیش از ۱۶ هزار تن است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مریوان عمده ترین نگرانی کشاورزان را مربوط به بازار فروش محصولات آنها ذکر کرد و اظهارداشت: امسال به طور مقطعی اقدام به برطرف کردین این دغدغه کشاورزان کردیم و اتحادیه تعاون روستایی وارد مقوله خرید انگور از کشاورزان و تحویل آن به واحدهای صنایع تبدیلی در دیگر شهرهای کشورمان شد.

هاشمی با اشاره به اینکه ۳۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت توت فرنگی اختصاص پیدا کرده است، اضافه کرد: میانگین عملکرد در هکتار توت فرنگی در این شهرستان ۲۰ تن است.

وی عنوان کرد: در حدود دو دهه گذشته نهال مورد نیاز کشاورزان این شهرستان از دیگرشهرها و استان های کشور تامین می شد ولی اکنون به یکی از صادرکنندگان در این حوزه تبدیل شده است.

وی سطح نهالستان های شهرستان مریوان را ۲۰ هکتار خواند و ادامه داد: سالانه بالغ بر یک میلیون اصل نهال در نهالستان های مریوان تولید می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مریوان اضافه کرد: مریوان مقام نخست تولید نشاء توت فرنگی را درکشور دارد و نشاء های تولید شده در ۲۰ استان به فروش می رسد ومشتری دارد.

انتهای پیام/م

مریوان مقام نخست تولید نشاء توت فرنگی را درکشور دارد

 

نظر شما