شناسهٔ خبر: 21553440 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نوربخش در مراسم تشیع نادر گلچین:

نادر دلدار گلچین از استعدادهای نایاب آواز ایران بود

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل خانه موسیقی با بیان اینکه نادر دلدار گلچین از استعدادهای نایاب آواز ایران بود، گفت: درک زیباشناسانه ای که گلچین در تلفیق شعر و موسیقی و مدیریت صدا داشت را جوانان باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم تشیع نادر دلدار گلچین، خواننده پیشکسوت موسیقی  صبح امروز یکشنبه 2 مهر ماه با حضور احاد جامعه هنری و علاقمندان این هنرمند در تالار وحدت برگزار شد.

 

حمیدرضا نوربخش، مدیر عامل خانه موسیقی در این مراسم گفت: در 2 نوبت یکی 10-12 سال پیش بزرگداشتی که برای روانشاد نادر گلچین توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری گرفته شده بود به تفصیل درباره ویژگی های آوازی ایشان سخن گفتم یک بار هم سال پیش در تالار وحدت بود، ویژگی آوازی نادر گلچین را موشکافانه و محققانه واکاوی کردیم و گفتیم از استعدادهای نایاب آواز ایران بود.

 

وی اظهار داشت: نادر دلدار گلچین از معدود کسانی بود که مکاتب آوازی را درک نکرده بود و به درکی از آواز رسیده بود که سبک و سیاق خود را داشت، کمتر کسی را داریم کلاس آواز نرفته باشد و بتواند صدایش را به بهترین شکل مدیریت کند و به بهترین شکل آواز بخواند، آنچیزی که گمشده امروز موسیقی ماست.

 

حمیدرضا نوربخش با هشداری به جوانان علاقمند به موسیقی  گفت:  امروز می خواهم این هشدار را به جوانان خواننده بدهم، امثال گلچین بهترین الگوی برای خوانندگان جوان است؛ وی با ظرفیت هایی که داشت و استفاده از صداهای اساتید دیگر سبک اش را به بهترین شکل ارایه داد؛ کلاس زیاد رفتن نزد اساتید مختلف به انسان چیزی نمی آموزد، تا درک زیباشناسانه نباشد چیزی بدست نمی آید؛ درک زیباشناسانه ای که گلچین در تلفیق شعر و موسیقی و مدیریت صدا داشت را جوانان باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی خاطر نشان کرد:  ویژگی مهم تر نادر دلدار گلچیتن شخصیت نجیب، باوقار و طبع بی نیازی  وی است؛ هرگز ندیدم چیزی بخواهد و دنبال چیز باشد، انسان بی نیاز، باوقار و مهربان بود که هیچ وقت نه انتقاد  می کرد نه بدگویی می کرد، این باید برای همه ما الگو باشد.

 

مرجانه گلچین، برادرزاده نادر گلچین با تقدیر از شرکت کنندگان در مراسم تشیع این هنرمند گفت: خانواده ما خانواده ای است که از که لحاظ تعداد بسیار کوچک و کم جمعیت است، ولی امروز با وجود دل های عاشق شما خودمان را خانواده کوچک نمی دانم و خانواده بزرگ گلچین می نامیم؛ جای خانواده مان دختران استاد نغمه، نگین و خواهر عزیزم منیژه در این مراسم خالی است .

 

وی افزود: در این جمع از همه خوشحال تر از ما نادیای عزیز است که مهمان عزیزی در خانه ابدی خود دارد، این فقدان را به جامعه موسیقی تسلیت می گویم، متاسفم؛ استاد عزیز بخش زیادی از عمرشان را به اجبار خانه نشین شدند؛ صدای استاد زمانی پخش شد که دکتر ها اجازه بلند کردن صدا را هم به وی ندادند؛ خوشحالم که این استاد بزرگ مثل خیلی از عزیزانی که خانه نشین بودند از خانه خودشان تالار وحدت به خانه ابدی رفتند، عموی عزیزم نیز از تالار وحدت جایی که بارها تشویق شدند به خانه ابدی رفتند، خواهشمندم آنچنان که مستحق تشویق شما هستند وی را به خانه ابدی بدرقه کنید.

نظر شما