شناسهٔ خبر: 21545796 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همه محصول ذرت در بورس کالا عرضه می‌شود

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت : همه ذرت کشور در قالب سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا عرضه می شود که بازاری شفاف با قیمت ها عادلانه است.

صاحب‌خبر -
همه محصول ذرت در بورس کالا عرضه می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علیرضا ولی افزود : این کار ، بار مالی دولت را کاهش می دهد و محصول کشاورز به ساده ترین روش به فروش می رود ، کشاورزان نیز سریع تر به پول خود می رسند.
علیرضا ولی اظهار داشت : علاوه بر معامله کل ذرت تولید داخل در بورس کالای ایران در قالب سیاست قیمت تضمینی، فروش ذرت دانه‌ای استان های کرمانشاه، کردستان، قزوین، فارس و خوزستان در قالب گواهی سپرده کالایی هم در بورس کالای ایران انجام می شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: با تصویب دولت ، خرید تضمینی ذرت کل کشور به قیمت تضمینی تبدیل شده است که با دو روش گواهی سپرده کالایی و فیزیکی در بورس کالای ایران انجام می شود.
علیرضا ولی گفت : در روش گواهی سپرده کالایی، کشاورزان محصول تولیدی خود را در بورس کالاعرضه و پول خود را تا سه روز کاری پس از فروش دریافت می کنند و دولت تفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا با قیمت طرح خرید تضمینی را پرداخت می کند که این مبلغ هم تا یک ماه به کشاوز پرداخت می شود.
بنابر این گزارش به تازگی نخستین مرحله فروش ذرت دانه‌ای استان کرمانشاه در قالب گواهی سپرده کالایی بازگشایی و 16 تن ذرت به قیمت هر کیلوگرم هشت هزار و 150 ریال معامله شده است و تا یک ماه آینده ذرت دانه ای استان های غربی و جنوبی کشور نیز به دو صورت فیزیکی و گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران عرضه می شود.

نظر شما