شناسهٔ خبر: 21536973 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار منتخب اصفهان بر تشکیل اتاق فکر محیط زیست در این کلانشهر تاکید کرد

اصفهان - ایرنا - شهردار منتخب اصفهان بر تشکیل اتاق فکر به منظور شناسایی و بررسی مولد چالش های محیط زیستی در این کلانشهر و مقابله با آنها و بهبود وضعیت محیط زیست در این شهر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز شنبه در دیدار با نمایندگان سازمان ‌های مردم‌ نهاد محیط زیست و جمعی از کوشندگان محیط زیستی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت محیط محیط زیست سالم و حفظ آن گفت: محیط زیست اگر آلوده شود، جهان و بشریت را به خطر می اندازد.
وی خطاب به نمایندگان سازمان های مردم نهاد محیط زیست افزود: در همین راستا امیدوارم با همیاری یکدیگر بتوانیم اتاق فکر محیط زیستی را در اصفهان تشکیل دهیم.
شهردار منتخب اصفهان بااشاره به اهمیت مسائل محیط زیستی، گفت: مدیریت جدید شهری اصفهان مصمم به قدم برداشتن برای حل مکشلات محیط زیست این کلانشهر در زمینه ‌های مختلف است.
وی اضافه کرد: معتقدیم، برطرف شدن مشکلات محیط زیست، پیش‌ نیازی برای پیشبرد بسیاری از امور از جمله استفاده از توانمندی‌ های اصفهان برای جذب گردشگران است.
نوروزی با اشاره به سوابق علمی و فعالیت های خود در زمینه حقوق بشر، ابراز عقیده کرد: انجمن‌ ها و سازمان ‌های مردم ‌نهاد در حوزه ‌های مختلف ایده پردازی، اجرایی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، نقش ارزشمندی دارند و در این راستا از ابزارهای لازم برخوردارند.
وی با تأکید بر اینکه همه امور باید در چارچوب قوانین و مقررات انجام شود، گفت: حکومت، نظارت عالیه بر همه امور دارد و سازمان های مردم نها نیز باید به عنوان نهادهای نظارتی ، بر کار نهادهای عمومی از جمله شهرداری نظارت داشته باشند.
شهردار منتخب اصفهان اضافه کرد: امروزه اگر به مقررات بین‌ المللی نگاه کنید و اتفاقاتی که در سازمان ملل می افتد دنبال کنید بخش عظیمی از کمیسیون‌ ها مربوط به حقوق بشر نسل سوم است که از همبستگی جهانی صحبت می‌کند و محیط زیست محور همبستگی جهانی است.
وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان شهر اصفهان در کنار سازمان های مردم نهاد و سازمان‌ های دیگر، برطرف شدن مشکلات زاینده ‌رود را پیگیری کنند.
نوروزی، خشک شدن زاینده‌ رود را از مهمترین مشکلات محیط زیست اصفهان دانست و گفت: بدون زاینده ‌رود نه تنها محیط زیست که میراث فرهنگی و گردشگری بی‌ معنا خواهد بود و فارغ از نگاه قومی و استانی باید به فکر نجات زاینده ‌رود از سرچشمه تا تالاب گاوخونی باشیم.
وی در ادامه به اهمیت حفاظت از تالاب گاوخونی اشاره کرد و گفت: باید مراقب آب‌، هوا و خاک اصفهان باشیم چون اگر محیط زیست نادیده گرفته شود خطرات بسیاری، شهروندان را تهدید خواهد کرد.
شهردار اصفهان از مسئولان سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست این کلانشهر ‌خواست فارغ از هرگونه گرایش‌ های شخصی، سیاسی و به عنوان کسی که به فکر بشریت و شهروندان است، تلاش خود را برای بهبود محیط زیست به کار گیرند.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری اصفهان با تمام قوا و امکانات به منظور تأمین مصلحت عمومی شهروندان و حقوق شهروندی، فعال است و در این زمینه آماده همکاری با سازمان های مردم نهاد است.
در ابتدای این نشست، سپهر سلیمی از «انجمن زمین برای همه» با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته و پس از حضور شهردار در نمایشگاه عکس مدارس طبیعت این دومین حضور دکتر نوروزی در برنامه‌های محیط زیستی است، این مسئله را امیدوار کننده دانست.
وی با اشاره به لزوم افزایش سرمایه اجتماعی در شهر گفت: برای فرهنگ‌ سازی و آموزش مردم باید به سمت گروه‌ های مدنی و سمن‌ ها رفت.
این فعال محیط زیست افزود: نمی ‌شود سمن‌ ها را نادیده گرفت و انتظار داشت با نصب بنر مردم به سمت حفاظت از محیط زیست یا مثلاً دوچرخه‌ سواری بروند.
' حشمت الله انتخابی ' از جمعیت طبیعت یاران نیز با اشاره بر لزوم اختصاص اماکن تخصصی برای فعالیت‌ های محیط زیستی از شهردار اصفهان خواست که به زاینده‌رود توجه ویژه ‌ای داشته باشد.
خوشه عظیم پور نیز از جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست از شهردار منتخب اصفهان درخواست کرد که در همه زمینه ‌ها از مشورت و نظرات دلسوزانه حامیان محیط زیست استفاده کند.
حسن سلیمان پور از جمعیت پیام سبز، زاینده ‌رود را مهمترین مسئله شهر و استان اصفهان دانست و از شهردار و شورای شهر درخواست کرد تلاش خود را برای برگزاری مراسم روز زاینده ‌رود در مهر امسال به کار گیرند.
ایمان ابراهیمی از انجمن آوای بوم نیز با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ گونه پرنده در شهر اصفهان خواستار توجه ویژه شهرداری به ترویج پرنده ‌نگری برای حفاظت هر چه بیشتر از اکوسیستم و حیوانات شهر اصفهان شد.
پیمان صالحی از انجمن ترازیست هم با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر و اثرات آن بر سلامت شهروندان گفت: زمان زیادی برای نجات شهر اصفهان باقی نمانده و باید در این ۴ سال تمام تلاش خود برای بهبود وضعیت محیط زیستی شهر اصفهان به کار بندیم.
تقی عطایی از انجمن صلح با طبیعت نیز خواستار ایجاد موزه صلح در شهر اصفهان شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما