شناسهٔ خبر: 21535953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نظرات فعالان محیط زیست در نشست مشترک با شهردار منتخب اصفهان

فعالان محیط زیست در نشست مشترک با شهردار منتخب اصفهان خواستار برگزاری مراسمی مختص زاینده رود شدند.

صاحب‌خبر -

در ابتدای این نشست، سپهر سلیمی از «انجمن زمین برای همه» با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته و پس از حضور شهردار در نمایشگاه عکس مدارس طبیعت این دومین حضور دکتر نوروزی در برنامه‌های محیط زیستی است، این مسئله را امیدوارکننده دانست.

وی با اشاره به لزوم افزایش سرمایه اجتماعی در شهر گفت: برای فرهنگ‌سازی و آموزش مردم باید به سمت گروه‌های مدنی و سمن‌ها رفت، نمی‌شود سمن‌ها را نادیده گرفت و انتظار داشت با نصب بنر مردم به سمت حفاظت از محیط زیست یا مثلاً دوچرخه‌سواری بروند.

حشمت اله انتخابی از جمعیت طبیعت یاران نیز با اشاره بر لزوم اختصاص اماکن تخصصی برای فعالیت‌های محیط زیستی از شهردار اصفهان خواست که به زاینده‌رود توجه ویژه‌ای داشته باشد.

خوشه عظیم پور نیز از جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست ضمن تبریک به شهردار جدید اصفهان از ایشان درخواست کرد در کلیه زمینه‌ها از مشورت و نظرات دلسوزانه حامیان محیط زیست خود را بی‌بهره نداند.

حسن سلیمان پور از جمعیت پیام سبز، زاینده‌رود را مهم‌ترین مسئله شهر و استان اصفهان دانست و از شهردار و شورای شهر درخواست کرد تلاش خود را برای برگزاری مراسم روز زاینده‌رود در مهر ماه به کار گیرند.

ایمان ابراهیمی از انجمن آوای بوم ضمن اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ گونه پرنده در شهر اصفهان خواستار توجه ویژه شهرداری به ترویج پرنده‌نگری در جهت حفاظت هر چه بیشتر از اکوسیستم و حیوانات شهر اصفهان شد.

پیمان صالحی از انجمن ترازیست ضمن اشاره کوتاه به مشکلات ترافیکی شهر و اثرات آن بر سلامت شهروندان گفت: زمان زیادی برای نجات شهر اصفهان باقی نمانده و باید در این ۴ سال تمام تلاش خود برای بهبود وضعیت محیط زیستی شهر اصفهان بکار بندیم.

تقی عطایی از انجمن صلح با طبیعت نیز خواستار ایجاد موزه صلح در شهر اصفهان شد.

 

 

نظر شما