شناسهٔ خبر: 21361807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هیچ بندری به اندازه چابهار مزیت اقتصادی برای افغانستان ندارد

استاندار سیستان وبلوچستان درجمع خبرنگاران گفت: هیچ بندری به اندازه چابهار مزیت اقتصادی برای افغانستان ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچ بندری نمی تواند مزیت بندر چابهار را برای افغانستان داشته باشد گفت: ما از طریق ایالت های مختلف افغانستان نظیر هرات، نیمروز و قندهار می توانیم یک پیشاهنگی را رقم بزنیم.


علی اوسط هاشمی ایران و افغانستان با برخوداری از فرصت های بی نظیر اقتصادی از جمله بندر اقیانوسی چابهار می توانند ایفاگر نقش های بزرگ در منطقه باشند.


وی افزود: با توجه به رقابت جدی اقتصادی در منطقه باید ایران و افغانستان با گسترش دامنه ارتباطات زمینه بهره مندی خویش را از این فرصت ها به بهترین شکل فراهم کنند.


وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران با فراهم کردن زیر ساخت های لازم تجاری نظیر راه آهن، بندر، هوایی و غیره فرصت های خوبی را برای تجار افغانستانی فراهم کرده است که می تواند زمینه بخش رونق اقتصادی منطقه شود.


استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ما حاضر هستیم تمام ظرفیت های خودمان را برای حفظ منافع 2 کشور به اشتراک بگذاریم تا به اهداف عالی که مدنظر 2 دولت است برسیم.


وی بیان کرد: تجار افغانستان باید وسعت دید خود را در سیستان و بلوچستان به ویژه بندر چابهار با اجرای طرح های بزرگ نظیر ساخت بندر و خط کشتیرانی وسعت دهند.


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زبان مشترک بین ایران و افغانستان در ارتباطات اقتصادی کلید گشایش روابط تجاری محسوب می شود.

انتهای پیام/گ

بندر چابهار مزیت اقتصادی برای افغانستان

نظر شما