شناسهٔ خبر: 21003585 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی کشور خبر داد/

طرح های توسعه مناطق محروم به ارزش 16هزار میلیارد تومان با ظرفیت ایجاد 380هزار شغل درسال

اصفهان - ایرنا - معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از تدوین طرح هایی به ارزش تقریبی 16 هزار میلیارد تومان برای توسعه روستاهای کشور خبر داد که با اجرای این پروژه ها سالانه 380 هزار شغل در روستاها و مناطق محروم ایجاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ' ناصر زرگر ' روز چهارشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی روستا که در فرمانداری شاهین شهر اصفهان برگزار شد بدون اشاره به تعداد این طرح ها، گفت : این طرح ها نقش ویژه ای در توسعه همه جانبه و افزایش اشتغال در روستاها دارد.
وی افزود: با هماهنگی مجلس و دولت برای تمامی این طرح ها بودجه پیش بینی شده و برای مثال برای تقویت و توسعه صنایع دستی روستاها بیش از 60 هزار برنامه تدوین شده است.
وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه کشور باید سالانه برای پنج هزار روستا برنامه اقتصادی تدوین و در یک دوره پنج ساله 25 هزار برنامه توسعه روستایی عملیاتی شود.
معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ها و برنامه ها سالانه 380 هزار شغل در روستاها و مناطق محروم ایجاد خواهد شد.
زرگر، سرانه کار روستایی در سال نخست برای هر شغل را 30 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برای اجرای این برنامه ها، امسال دولت و مجلس 11 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده ‌اند و تا اواخر شهریور در اختیار معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری قرار می ‌گیرد.
معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم خاطرنشان کرد: در ایران فناوری تنها در شهرها مورد استفاده قرار گرفته است درحالیکه در کشورهای پیشرفته، همه اقدام ها در روستاها با استفاده از فناوری روستایی انجام می شود .
وی افزود: تا زمانیکه زنجیره ارزش به اقتصاد محلی باز نگردد مهاجرت ‌ها ادامه می یابد بنابر این باید با تقویت بنیه اقتصادی روستاها، شرایطی فراهم کنیم که روستائیان به جای اینکه یارانه بگیرند، مالیات دهند و به عزت گذشته خود برسند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: علاوه بر توجه به توان افزایی اقتصادی، توانمند سازی جوامع محلی و میراث معنوی روستاها در اولویت برنامه دولت یازدهم قرار داشت و این مهم در دولت دوازدهم نیز مورد توجه است.
کامران کلانی ، اضافه کرد: معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری امسال تصمیم گرفت تا با همکاری دستگاه‌ ها و وزارت خانه‌ ها علاوه بر برگزاری 2 نمایشگاه توانمندی‌ های روستائیان کشور، جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی روستا را نیز برگزار کند.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای بازگشت به خویشتن است، بازی ‌های بومی و محلی می‌تواند پایه اصلی گردشگری باشد.
نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا ' جام ریاست جمهوری' با حضور 960 ورزشکار در بخش مردان و زنان با هدف توجه بیشتر به مناطق روستایی و معرفی فرهنگ و سنن و رشته های ورزشی بومی محلی به پیشنهاد معاونت توسعه روستا و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از فردا ( پنجشنبه ) به مدت 2 روز در ورزشگاه ملت شاهین شهر برگزار می شود.
اجرای موسیقی محلی توسط 12 گروه هنری از ایران و حضور چهره های هنری و سخنرانی مقامات ملی و استانی از جمله برنامه های این جشنواره اعلام شده است.
حدود 21 میلیون نفر از جمعیت کشور را روستائیان تشکیل می دهند.
6020 / 2093
** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: عباسعلی نقی یان

انتهای پیام /*

نظر شما