شناسهٔ خبر: 21001141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری:

بازی‌های محلی و ورزش‌های بومی بخشی از میراث ناملموس کشورمان هستند

نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: توجه به توان افزایی اقتصادی روستائیان و توانمندسازی جوامع محلی و همچنین توجه ویژه به میراث معنوی و سرمایه‌های بین نسلی و فناوریهای بومی روستاها را از جمله سیاست‌های اصلی دولت در این حوزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، کامران کلانی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی نیاز معنوی و سرمایه‌های بین نسلی روستاها و جوامع محلی ایران و با حضور بالغ بر 900 ورزشکار و کادر اجرایی از 31 استان کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره 960 نفر به عنوان کادر ورزشی و 768 نفر ورزشکار شامل 448 ورزشکار آقا و 320 ورزشکار خانم و 192 نفر کادر اجرایی شامل مربیان، سرپرستان و داوران حضور دارند.

وی در خصوص سیاست‌های دولت یازدهم و دوازهم در مورد توسعه روستایی گفت: علاوه بر توجه به توان افزایی اقتصادی روستائیان، بحث توانمندسازی جوامع محلی و توجه ویژه به میراث معنوی و سرمایه‌های بین نسلی و فناوری‌های بومی روستاها از جمله سیاست‌های اصلی دولت در این بخش است.

معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: کشورهایی مانند ایران که دارای تاریخ و فرهنگ کهن هستند دارای ثروت نهفته‌ای به نام میراث ناملموس و سرمایه‌های بین نسلی هستند که این میراث ناملموس شامل موسیقی، بازی‌های محلی، ورزش‌های بومی، پوشش جوامع محلی، گیاهان دارویی، طب‌سنتی، هنر و معماری، غذا و شیرینی‌جات و دیگر برنامه‌ها است.

وی افزود: بازی‌های به صورت گروهی و انفرادی در 13 رشته برگزار می‌شود که 7 رشته مختص آقایان و 6 رشته برای خانم‌ها است. کشتی سنتی، هفت سنگ، توپ کشی، تیروکمان، غازقلنگ، الختر، و دان پلان از جمله این بازی‌ها هستند.

انتهای پیام

نظر شما