شناسهٔ خبر: 20798092 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تقویت ۲۶۵ واحدی شاخص کل بورس

صاحب‌خبر -
معامله‌گران بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته در حالی با تقویت حجم معاملات سهام و ورود نقدینگی به بازار با رهبری گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها روبرو شد که غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران حقوقی مانع شکل‌گیری صف‌ خریدهای پایدار شد.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با افزایش ۲۶۵ واحدی روی رقم ۸۱ هزار و ۵۷۹ واحد ایستاد و شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۲۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور هم با افزایش ۳۰۷ واحدی به رقم ۸۹ هزار و ۸۸۰ واحد دست یافت. شاخص بازار اول در حالی با افزایش ۲۳۳ واحدی به رقم ۵۷ هزار و ۱۷۳ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۳۱۸ واحدی عدد ۱۷۷ هزار و ۷۵۳ واحد را به نمایش گذاشت.
همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به رقم ۹۲۴ واحد رضایت داد.
معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه اصفهان با ۱۲۳ واحد، فولاد خوزستان با ۵۵ واحد و کشتیرانی با ۵۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات بورس تهران هم به بیش از ۲۲۷ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۰ هزار و ۵۵۸ نوبت داد و ستد بود.

نظر شما