شناسهٔ خبر: 20570630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امضای تفاهمنامه برای شناسایی آبهای ژرف

درنشست شورای حفاظتی منابع آب کرمان تفاهمنامه ای بین وزیر نیرو و استاندارکرمان با حضور معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور منعقد شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما براساس این تفاهم نامه ، استان کرمان سومین استانی است که شناسایی آبهای ژرف درآن آغاز می شود. نشست شورای حفاظتی منابع آب استان باحضور وزیرنیرو
بگفته دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهورگفت : شناسایی آبهای ژرف دو ماهه به اتمام می رسد و با انجام معادلات انتقال آب و جایگزینی روشی کم هزینه تر، نیاز استان به تامین آب برطرف می شود. 
در این نشست وزیر نیرو هم با بیان اینکه ، به دلیل مشکلات آب درکرمان مجبور شدیم طرحهای گران قیمت مانند انتقال آب از صفارود/ بهشت آباد و دریای عمان را انتخاب کنیم تاکید کرد: برای حفظ روحیه مردم شرق کشور و جلوگیری از مهاجرت آنها ناچاریم مسئله آب را تامین کنیم اما تمام تلاشمان این است که روش جدید دستیابی به آبهای ژرف را جایگزین روشهای گرانقیمت بکنیم. 
چیت چیان با بیان اینکه مهمترین مسئله دربحران آب مصرف صحیح است گفت : برغم وجود مشکلات حادی که در بخش آب داریم اگر از منابع به درستی استفاده کنیم و از آب منطقی بهره برداری کنیم در مسائل اقتصادی (کشاورزی، صنعت و شرب) مشکلی نخواهیم داشت.
چیت چیان همچنین به مسئله همیاران آب اشاره کرد و خاطر نشان کرد : دراستان کرمان مسئله آب به وضع نگران کننده ای رسیده/ باغات بسیاری خشک شده که اقداماتی مانند اصلاح شیوه آبیاری/ اصلاح نوع کشت/ و روشهای آبیاری تحت فشار کمک زیادی به کاهش آب مصرفی و بهبود وضعیت کشت کرده است.
وی همچنین به اقدامات موثر دیگر در حوزه کنترل بحران آب در استان اشاره کرد و گفت: بستن چاههای غیرمجاز و همکاری مردم برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز/ از اقدامات موثری است که بوسیله استاندار کرمان صورت گرفته است.
درنشست شورای حفاظتی منابع آب استان ،استاندار کرمان با اعلام اینکه هدف از طرح همیاران آب صرفه جویی بویژه در بخش کشاورزی است گفت: در استانی هستیم که چاههای غیرمجاز زیادی وجود دارد اما با همکاری دستگاههای مختلف و همکاری مردم توانستیم مسئله بحران آب را کنترل کنیم.


نظر شما