شناسهٔ خبر: 19485454 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تکواندو | لینک خبر

چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی؛

یک طلا و 3 نقره حاصل تلاش نمایندگان کشورمان در روز پایانی/مجموع مدال ها به عدد 13 رسید

صاحب‌خبر -

چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی؛
یک طلا و 3 نقره حاصل تلاش نمایندگان کشورمان در روز پایانی/مجموع مدال ها به عدد 13 رسید



شناسه خبر: 29507   پنجشنبه 28 ارديبهشت 1396 - 21:50

با کسب یک مدال طلا و 3 نقره در روز پایانی چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، جمع مدال های تیم ملی تکواندو کشورمان به عدد 13 رسید.


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، سومین و آخرین روز از مسابقات تكواندو در چهارمين دوره بازِی‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي امروز (چهارشنبه) با حضور 166 تكواندوكار از 23 كشور در سالن ورزشي "باكو" آذربايجان برگزار شد.

در روز پایانی این رقابت‌ها، مبارزات هوگوپوشان اوزان 62- و 73- کیلوگرم در گروه بانوان و اوزان 63-، 74- و 87- کیلوگرم در گروه مردان پیگیری شد که حنانه همتی (وزن 62- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی (وزن 73- کیلوگرم)، مهدی یوسفی (63- کیلوگرم)، سیداحمد خسروفر (وزن 74- کیلوگرم) و احمد محمدی (وزن 87- کیلوگرم) به عنوان نمایندگان ایران با حریفان خود مبارزه کردند.

مهدی یوسفی به نشان زرین این رقابت‌ها رسید و بر سکوی قهرمانی ایستاد، احمد خسروفر، احمد محمدی و ملیکا میرحسینی نایب قهرمان شدند. حنانه همتی نیز در وزن 62- کیلوگرم نیز در مرحله یک‌هشتم نهایی نتیجه را به نماینده اردن واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

در وزن 63- کیلوگرم مهدی یوسفی به نشان زرین این رقابت‌ها دست یافت،. او ابتدا «مبارک الشریف» از عربستان را 25 بر 5 شکست داد، سپس به مصاف «فرهاد کاورات» نماینده ترکیه دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2016 رفت و با نتیجه 11 بر 8 پیروز شد. مهدی در مرحله نیمه نهایی رو در روی «محمد آسفور» تکواندوکار اردنی 29 بر 17 برد و به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرد. یوسفی در فینال این رقابت‌ها در دیداری حساس و با شکست مقتدرانه «علیمژان سریکبایف» نماینده قزاق (27 بر 7 ) صاحب خوشرنگ‌ترین مدال این رقابت‌ها شد.

احمد محمدی تکواندوکار وزن 87- کیلوگرم کشورمان در نخستین گام رو در روی «آدرین اسپلینگ» نماینده گویان قرار گرفت و نتیجه را 21 بر 7 به نفع خود به پایان رساند. در ادامه می‌بایست با «سیدو گبانا» از ساحل عاج مبارزه می‌کرد که با انصراف این تکواندوکار به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرد. احمد در فینال مسابقات به مصاف «رامین عزیزوف» از آذربایجان دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2011 و نقره و برنز قهرمانی اروپا رفت و در دیداری حساس و در 2 ثانیه پایانی نتیجه (16 بر 14) به نفع آذربایجان به پایان رسید و نماینده کشورمان بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

احمد خسروفر نماینده وزن 74- کیلوگرم در اولین مبارزه خود مقابل «قاضی الاسماری» تکواندوکار عربستان 22 بر 2 به برتری رسید، سپس رو در روی «طاش وان» از سورینام قرار گرفت و 30 بر 16 پیروز شد و به فینال این رقابت‌ها صعود کرد. احمد در دیدار پایانی به مصاف «نیکیتا رافالویچ» از ازبکستان (دارنده مدال نقره قهرمانی جهان 2015، نایب قهرمان آسیا 2016 و دو مدال برنز قهرمانی آسیا) رفت و با نتیجه 26 بر 10 نتیجه را واگذار کرد و بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

میرحسینی تکواندوکار وزن 73- کیلوگرم کشورمان در نخستین گام با «چایمائی کریم» از مراکش مبارزه کرد و در راند طلایی این تکواندوکار را از پیش رو برداشت. سپس به مصاف «کانسل دنیز» قزاقستانی رفت و با نتیجه 7 بر 5 پیروز شد و به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرد. ملیکا در فینال رو در روی «سوده بولوت» تکواندوکار ترک (دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا 20147 و 2013) قرار گرفت و با واگذاری نتیجه (11 بر 4) به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.

هدايت تيم گروه مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علي محمد بسحاق و مهدي احمدي به عنوان مربی مي‌باشد و تيم‌ملي تکواندو زنان نيز با سرمربيگري مهرو كمراني و مربيگري فاطمه صفرپور در اين رقابت‌ها حضور پيدا مي‌كند.



نظر شما