شناسهٔ خبر: 19452728 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تکواندو | لینک خبر

چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی؛

5 مدال ارزشمند دیگر برای تکواندوکاران در روز دوم/ ایران با 5 نماینده در روز پایانی

صاحب‌خبر -

چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی؛
5 مدال ارزشمند دیگر برای تکواندوکاران در روز دوم/ ایران با 5 نماینده در روز پایانی



شناسه خبر: 29499   چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 22:57

در پایان دومین روز از چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی،2 مدال نقره و 3 برنز توسط تکواندوکاران کشورمان کسب شد تا جمع مدال‌‌های ایران در بخش تکواندو به 9 برسد.


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، دومين روز از مسابقات تكواندو چهارمين دوره بازِی‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور 166 تكواندوكار از 23 كشور در سالن ورزشي "باكو" آذربايجان پیگیری شد.

در دومین روز این رقابت‌ها، مبارزات هوگوپوشان اوزان 49-، 67- و 73+ کیلوگرم در گروه بانوان و اوزان 68-، 80- و 87+ کیلوگرم در گروه مردان پیگیری شد که سودابه پورصادقی (وزن 49- کیلوگرم)، پریسا جوادی (وزن 67- کیلوگرم)، اکرم خدابنده (73+ کیلوگرم)، سیدحسین احسانی (وزن 68- کیلوگرم)، علیرضا درویش‌پور (وزن 80- کیلوگرم) و حسین قربان‌زاده (وزن 87+ کیلوگرم) به عنوان نمایندگان ایران بر روی شیاپ‌چانگ رفتند.

خدابنده و سید حسین احسانی بر سکوی نایب قهرمانی ایستادند و سودابه پورصادقی، علیرضا درویش‌پور و حسین قربان‌زاده به مدال برنز رسیدند اما پریسا جوادی برابر «فریدا عزیزوا» از آذربایجان دارنده مدال برنز قهرماني جهان،‌ طلا، نقره و برنز قهرماني اروپا، 3 مدال برنز گرندپري و يك مدال طلاي قهرماني نوجوانان جهان نتیجه را واگذار کرد و از کسب مدال بازماند.

در وزن 49- کیلوگرم سودابه پورصادقی توانست سکوی سوم این رقابت‌ها را از آن خود نماید. او در گام نخست «هدي اوآلي» از مراكش را با نتیجه 18 بر 3 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد اما در دور دوم برابر «پاتیمات آباکارووآ» از آذربایجان دارنده مدال برنز المپیک ریو 2016، برنز گرندپری و نقره قهرمانی اروپا نتیجه را 15 بر 4 واگذار کرد و مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

اکرم خدابنده هوگوپوش سنگین وزن کشورمان پس از یک دور استراحت، در اولین مبارزه خود رو در روی «اسوتلانا اُسیپوا» از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 7 بر 4 به برتری رسید. اکرم در فینال این رقابت‌ها رو در روی «نفیا کاس» از ترکیه دارنده مدال برنز قهرمانی جهان، طلای گرندپری، طلا و نقره قهرمانی اروپا و نقره نوجوانان جهان رفت و در دیداری حساس 7 بر 4 نتیجه را واگذار و به مدال نقره این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

در وزن 68- کیلوگرم سیدحسین احسانی با شکست برابر هوگوپوش آذربایجانی به مدال نقره این رقابت‌ها رسید. حسین در دور نخست برابر نماینده پاکستانی با نتیجه 26 بر 6 به برتری رسید. در دور دوم برابر «برکای اکیول» نماینده ترکیه که قهرمانی و نایب قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارد، 23 بر 16 پیروز شد. احسانی در سومین مبارزه به مصاف «دینگو پرایوگو» از اندونزی دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا رفت و با نتیجه 15 بر 4 فینالیست شد اما در فینال این رقابت‌ها برابر «آیخان تقی زاده» نماینده آذربایجان با اینکه تا لحظه‌های پایانی نتیجه به نفع احسانی بود، به لطف داوران و با ابطال 3 امتیاز هوگوپوش ایران در نهایت این مبارزات با نتیجه 9 بر 8 به نفع آذربایجان به پایان رسید.

اما در وزن 80- کیلوگرم علیرضا درویش‌پور در گام نخست می‌بایست با «ماریو فریرا» از موزامبیک مبارزه می‌کرد که با انصراف نماینده این کشور به مرحله بعد راه پیدا کرد. او در دور دوم «صالح الشراباتی» نماینده اردن را 16 بر 12 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم کشورمان در مبارزه یک‌چهارم نهایی به مصاف «میلاد بیگی» نماینده آذربایجان رفت و نتیجه را 24 بر 4 واگذار کرد و بر سکوی سوم ایستاد.

حسین قربان‌زاده هوگوپوش وزن 87+ کیلوگرم کشورمان ابتدا «روسلان ژاپارو» از قزاقستان را 20 بر 8 برد، سپس برابر «دیمیتری شوکین» تکواندوکار ازبکستانی که در کارنامه او یک مدال طلای قهرمانی جهان، طلا و برنز گرندپری و طلای قهرمانی آسیا به چشم می‌خورد نتیجه را 21 بر 9 واگذار کرد و صاحب گردن آویز برنز شد.

فردا (پنجشنبه) و در روز پایانی این رقابت‌ها حنانه همتی (62- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی (73- کیلوگرم)، مهدی یوسفی (63- کیلوگرم)، سیداحمد خسروفر (74- کیلوگرم) و احمد محمدی (87- کیلوگرم) رو در رو حریفان خود قرار می‌گیرند.

هدايت تيم گروه مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علي محمد بسحاق و مهدي احمدي به عنوان مربی مي‌باشد و تيم‌ملي تکواندو زنان نيز با سرمربيگري مهرو كمراني و مربيگري فاطمه صفرپور در اين رقابت‌ها حضور پيدا مي‌كند.



نظر شما