شناسهٔ خبر: 19106373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

وزیر پیشین «اسیران» فلسطین در گفت و گو با ایرنا: سرکوبگری اسرائیل اراده اسیران را نمی شکند

ایرنا

صاحب‌خبر -

این اسیران در بند زندان های رژیم صهیونیستی از حدود دو هفته پیش در اعتراض به وضعیت بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده و خواستار عمل به قوانین بین المللی به ویژه چهار تفاهم ژنو شده اند.
قراقع روز شنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد که اعتصاب غذای اسیران فلسطینی از هفدهم آوریل (28 فروردین) با نام «اعتصاب آزادی و کرامت» آغاز شده و با افزوده شدن تعداد دیگری از اسیران به این اعتصاب در حال گسترش است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 1500 اسیر در این اعتصاب شرکت دارند که در بین آنها رهبران و شخصیت های بارز فلسطینی نیز حضور دارند و تعداد اعتصاب کننده ها به مرور وقت در حال افزایش است.
این وزیر فلسطینی خاطر نشان کرد که تشدید سرکوب و تجاوزگری های مدیریت امور زندان ها در حق اسیران اعتصاب کننده نتوانسته اراده اسیران را مغلوب سازد بلکه تعداد افراد شرکت کننده در این مبارزه عدالت خواهانه رو به گسترش است.
قراقع از موسسه های بین المللی مربوط خواست تا برای نجات جان اسیران اعتصاب کننده و حمایت آنها از ددمنشی های زندانبانان اسرائیلی، اقدامات فوری و در سطوح بالا انجام دهند.
«وصفی قبها» یکی دیگر از وزیران پیشین امور اسیران نیز در گفت و گو با ایرنا توضیح داد که همه گروه های فلسطینی موجود در بازداشتگاه «هداریم» از روز اول اعتصاب در آن شرکت کرده اند.
قبها که خود به تازگی از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده خاطر نشان کرد که اسیران فلسطینی با فدا کردن جسم خود به دنبال دستیابی به حقوقی هستند که رژیم صهیونیستی در سال های گذشته به بهانه های واهی امنیتی آنها را از آن محروم کرده است.
وزیر پیشین فلسطینی به نقل از «مروان البرغوثی» نماینده پارلمان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که در حال حاضر رهبری این اعتصاب را بر عهده دارد تاکید کرد که اقدام اخیر اسیران فلسطینی بر خلاف فضا سازی های رژیم صهیونیستی علیه اسیران و خانواده های آنها، یک حرکت سیاسی نیست و اسیران فلسطینی صرفا به دنبال دستیابی به حقوق طبیعی خود هستند.
پیام البرغوثی به خاطر هشدارهایی است که «شورای امور اسیران» و «باشگاه اسیر فلسطینی» داده اند مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی با هدف به شکست کشاندن اعتصاب غذای فلسطینی ها و اختلاف انداختن در بین آنها دست به شایعه پردازی با استفاده از بوق های تبلیغاتی خود زده است.
خاورم*387*390* 2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

برچسب‌ها:

نظر شما