شناسهٔ خبر: 66432584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

براساس نتایج یک نظرسنجی جدید،

اعتماد آمریکایی‌ها نسبت به شرایط اقتصادی کشورشان کاهش یافته‌ است

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی انجام گرفته توسط گالوپ نشان می‌دهد که اعتماد آمریکایی‌ها به شرایط اقتصاد کشورشان به ویژه از پاییز گذشته تاکنون روند نزولی داشته‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی شرکت مشاوره‌ای گالوپ مستقر در واشنگتن نشان می‌دهد که اطمینان آمریکایی ها به اقتصاد کشورشان برای نخستین بار از پاییز کاهش یافته است.

براساس این نظرسنجی، ۲۴ درصد از بزرگسالان شرایط کنونی اقتصاد را «عالی» یا «خوب» اعلام کرده اند و در مقابل ۳۲ درصد نسبتا خود و ۴۴ درصد هم ضعیف دانسته‌اند.

مطابق این نظرسنجی، میزان افرادی که اقتصاد را عالی یا خوب ارزیابی کرده بودند در ماه گذشته میلادی کاهش و همزمان تعداد افرادی که اقتصاد را ضعیف توصیف کرده بودند، در مقایسه با ماه مارس افزایش یافته است.

چشم انداز بهبود اقتصادی آمریکا در ماه آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت) کمرنگ شده است؛ هرچند براساس نتایج این نظرسنجی شرکت کنندگان دموکرات «از نظر اقتصادی خوشبین‌ترین» بودند، اما شمار این افراد نیز از ماه مارس شاهد کاهش بوده و از ۳۵ درصد به ۳۱ درصد رسیده است. نظرات شرکت کنندگان مستقل اما حاکی از کاهش ۱۰ درصدی خوش بینی به وضعیت اقتصادی است و از ۳۸ درصد به ۲۸ درصد رسیده است.

در این میان بیشتر جمهوری خواهان که به ویژه در دوران ریاست جمهوری جو بایدن نسبت به اقتصاد دیدگاه منفی داشته اند، شرایط اقتصادی را ضعیف دانسته اند و اعتماد آنها به وضعیت اقتصادی کشور از منفی ۶۲ در مارس (۱۱ اسفند تا ۱۲ فروردین) به منفی ۷۱ در آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت) کاهش یافته است.

این پایگاه خبری در ادامه یادآور شده است که شاخص دیدگاه اقتصادی در آمریکا در مراحل اولیه همه‌گیری کووید-۱۹ کمی کاهش داشت و از ۴۱ درصد در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) به منفی ۳۲ درصد در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۱۳۹۹) رسید. اما از آن زمان به بعد، برای مدت کوتاهی در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) و ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) به بالای صفر رسید، هرچند بار دیگر حالت نزولی گرفت.

هیل در پایان خاطرنشان کرده‌است که این نظرسنجی از ۱ تا ۲۲ آوریل (۱۳ فروردین تا ۳ اردیبهشت) و همزمان با افزایش بهای انرژی و تورم و پایداری نرخ بهره بانکی انجام گرفته است.

نظر شما