شناسهٔ خبر: 19099886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

سیزدهمین روز اعتصاب غذای اسیران فلسطینی

اعتصاب غذای نامحدود اسیران فلسطینی به دلیل شرایط غیر انسانی در اسارت گاه های رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) وارد سیزدهمین روز خود شد.

صاحب‌خبر -
العالم: خبرگزاری فلسطینی معا روز (شنبه) گزارش داد، اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در حالی وارد سیزدهمین روز خود شده که حال بسیاری از اسرای فلسطینی وخیم گزارش شده است.

اسیران فلسطینی روز ۱۷ آوریل ماه جاری (۲۸فروردین) در روز جهانی اسرا دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند که در ابتدا تعداد آنان ۷۰۰ نفر بود.

با گذشت زمان اسیران فلسطینی دیگری که در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان ها و بی توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق، به اعتصاب کنندگان غذا پیوستند به طوری که طی چند روز تعداد آنان نزدیک به ۲ هزار نفر رسید.

پیشنهاد اعتصاب غذا که با نام 'آزادی و کرامت' برگزار شده، از سوی مروان البرغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و احمد سعدات دبیر کل مردمی این جبهه و تعداد دیگری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شده است.

برپایه این گزارش، قرار است امروز فعالیت هایی در حمایت از اسیران اعتصاب کننده فلسطینی در همه استان های فلسطین و در دیگر کشورهای جهان برگزار شود.

کمیته ملی حمایت از اسیران فلسطینی اعتصاب کننده غذا از بخش های مختلف و هیات ها و موسسه ها در خیمه های ایجاد شده در حمایت از اعتصاب اسرای فلسطینی خواست که از ساعت ۱۱ صبح روز جاری (شنبه) با صدای بلند حمایت و پشتیبانی خود را از اعتصاب کنندگان غذا در زندان های رژیم صهیونیستی بیان کنند.

نظر شما