شناسهٔ خبر: 18574425 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مسافران غافلگير و خوشحال در نوروز برف و باراني!

صاحب‌خبر -
با تداوم فعاليت سامانه بارشي، پس از بارش برف در مناطق كوهستاني شمال، غرب و ارتفاعات مركزي كشور در دو روز گذشته، تداوم بارش برف و باران براي برخي استان‌هاي كشور پيش‌بيني مي‌شود كه مي‌تواند موجب آبگرفتگي معابر، سيلابي شدن مسيل‌ها و بالاآمدن آب رودخانه‌ها شود. برخي از محورهاي مواصلاتي هم به دليل ريزش كوه و بارش سنگين برف و باران مسدود است.
 
براساس نقشه‌هاي هواشناسي، بارش برف در برخي از استان‌ها ادامه داشته و اين شرايط جوي لغزندگي در جاده‌هاي كوهستاني را به همراه خواهد داشت.
بنا بر گزارش‌هاي هواشناسي بارش برف و لغزندگي جاده در جاده‌هاي كوهستاني در استان‌هاي همدان، مركزي، لرستان، جاده‌هاي كوهستاني البرز از استان البرز تا شمال شرق كشور در خراسان شمالي و مناطق شمالي خراسان رضوي و وقوع طوفان تندري(بارش باران توأم با رگبار و صاعقه، باد شديد و تگرگ، احتمال آبگرفتگي معابر و سيلاب در مسيل‌ها يا بالا آمدن آب رودخانه‌ها) شمال خوزستان، هرمزگان به‌خصوص نيمه غربي استان، جنوب و غرب فارس، شمال بوشهر و جنوب و غرب كرمان، جنوب لرستان، سيستان و بلوچستان به‌خصوص شمال استان و جنوب خراسان جنوبي پيش‌بيني مي‌شود. جزاير خليج‌فارس طي امروز گاهي همراه با رگبار و رعدوبرق، با احتمال رخداد صاعقه و تگرگ خواهد بود و سطح دريا نيز نا آرام و مواج پيش‌بيني مي‌شود.
بنا بر هشدارهاي سازمان هواشناسي با توجه به شرايط جوي، براي تردد در نواحي كوهستاني برفگير به همراه داشتن تجهيزات زمستاني، جلوگيري از برپايي چادر در حاشيه رودخانه‌ها و بستر مسيل‌هاي حتي خشك وانجام تمهيدات لازم براي حفظ ايمني و جلوگيري از خسارت توسط صاعقه يا تگرگ توصيه مي‌شود.
   
انسداد 10 محور مواصلاتي
در همين زمينه پليس راهور نيروي انتظامي از انسداد 10 محور مواصلاتي در استان‌هاي كشور خبر داد و اعلام كرد، رانندگان از محورهاي جايگزين براي رفت و آمد در محورهاي مسدود شده تردد كنند.
به گزارش پايگاه خبري پليس راهور ناجا، محور شمشك- ديزين در استان‌هاي تهران و البرز، محور پونل- خلخال در استان‌هاي گيلان و اردبيل، محور سرو آباد- پاوه در استان‌هاي كردستان و كرمانشاه، محور اولنگ- شاهرود در استان‌هاي گلستان و سمنان و محور سي سخت- پادنا در استان كهگيلويه و بوير احمد، مسدود شده است.
 
همچنين محور شيراز- جهرم در استان فارس، محور فرعي گنجنامه- تويسركان در استان همدان، محور استهبان- ني‌ريز در استان فارس، محور فرعي رودبار- كهنوج- قلعه گنج در جنوب استان كرمان و محور اميديه- ديلم در استان خوزستان از محورهاي مسدود شده به شمار مي‌آيند.
براي امروز در استان‌هاي اصفهان، قم و هرمزگان اكثر محورها، استان سمنان محور گرمسار - سمنان، استان كرمان محورهاي انار - يزد و بافت - كرمان، استان يزد محور يزد - نائين و استان خراسان رضوي محور باغچه - تربت حيدريه بارش برف گزارش شده است. در استان خراسان رضوي محور قوچان - درگز، استان مازندران محور سوادكوه محدوده گدوك، محور كندوان محدوده هزارچم و محور هراز محدوده امامزاده هاشم نيز بارش باران گزارش شده است.
گفتني است مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا با شماره تلفن 120و 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه‌هاي كشور و امداد رساني احتمالي به هموطنان است. آخرين اطلاعات ترافيكي هم در سايت www. rahvar120. ir قابل دسترسي است.

نظر شما