شناسهٔ خبر: 18574214 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در ۳ روز آینده

هشدارهای هواشناسی برای تردد در نواحی کوهستانی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش بارش‌ها در غرب و جنوب غرب کشور از امروز خبر داد و گفت: از اواخر روز دوشنبه از شدت بارش‌ها در شرق کشور نیز کاسته خواهد شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بنا بر تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی طی امروز شنبه در غالب مناطق کشور به جز شمال غرب، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود اظهار کرد: شدت بارش در این روز در جنوب کشور، در استان های هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان، و جنوب فارس است که با رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ همراه خواهد بود.

وی افزود: با حرکت این سامانه به سمت شرق از اواخر این روز از میزان بارش و ابرناکی بتدریج در غرب و جنوب غرب کشور کاسته می‌شود. خلیج فارس امروز شنبه مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در روز یکشنبه ششم فروردین عمده بارش‌ها در شرق و جنوب کشور است و انتظار می‌رود در مناطق جنوبی در استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان از شدت بارش قابل ملاحظه برخوردار باشد گفت: رگبار پراکنده و موقتی در اواسط روز در مناطق مرکزی ایران نیز دور از انتظار نیست و از اواخر وقت از میزان بارش‌ها در این مناطق کاسته می‌شود.

وظیفه ادامه داد: در روز دوشنبه هفتم فروردین نیز در مناطق شرق و جنوب کشور در اواسط روز افزایش ابر و رگبارهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود که در اواخر این روز نیز از شدت بارش کاسته می‌شود.

وی در خصوص پیش‌بینی وضعیت آب و هوای پایتخت نیز گفت: هوای تهران فردا یکشنبه کمی ابری تا نیمه ابری و همراه با وزش باد و در روز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری است.

به گزارش ایسنا، همچنین سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای برای فردا یکشنبه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی فارس، خراسان جنوبی؛ بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در خراسان رضوی را پیش‌بینی کرد.

در این اخطاریه آمده است که بارش برف در جاده‌های کوهستانی موجب لغزندگی و وقوع مه سبب کاهش دید در جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی می‌شود. همچنین رخداد تندر در مناطق جنوبی احتمال وقوع صاعقه و تگرگ یا سیلابی شدن مسیل‌ها را در پی دارد. در این شرایط برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدامات زیر توصیه می‌شود:

۱- به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در نواحی کوهستانی برفگیر
۲- خودداری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌های حتی خشک
۳- انجام تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت توسط صاعقه یا تگرگ

نظر شما