شناسهٔ خبر: 17385324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اراک: آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) همواره تابع رهبری بود

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت : آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی عرصه ها تابع امر رهبری بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پنجشنبه در مجلس بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان اظهار کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی که ماه جاری برگزار شد از عشق و ارادت خود به رهبری سخن گفت و عنوان کرد رهبری عشق من است و مقام معظم رهبری نیز ایشان را یار دیرین خطاب کردند.
وی اضافه کرد: ملت ایران با حضور باعظمت در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که رحلت این عالم رمز وحدت بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دشمنان و مزدوران سعی در بهره برداری سیاسی از اینگونه موضوع ها دارند در حالیکه ملت ایران با شجاعت و شهامت از نقشه ها و ترفندهای شوم آنها آگاه هستند.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: در نظام اسلامی هر فردی می تواند نظر و ایده های خود را بیان کند و اختلاف نظر بین افراد به معنای مقابله با آنان نیست.
وی اضافه کرد: ادامه راه و مسیر امام راحل و هاشمی رفسنجانی و قدرشناسی از این سرمایه ها و استفاده از علم آنها وظیفه ملت ایران است.
به گزارش ایرنا وی گفت: جایگزین شدن فردی به جای هاشمی رفسنجانی با 60 سال سابقه و درک امام راحل و رهبری کار ساده ای نیست و انقلاب به چنین ستونهایی نیازمند است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بیان کرد: در زمینه اقتصادی، فرهنگی مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد که رفع آن نیاز به همت بلندی دارد که آقای هاشمی چنین همتی داشت.
آیت الله دری نجف آبادی یادآوری کرد: با بررسی خدمات صورت گرفته توسط این شخصیت می توان دریافت که خدمات ایشان در زمینه پتروشیمی، نیروگاه، مترو و دیگر مولفه ها بی نظیر است.
وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در تقویت و بازسازی صنایع دفاعی و نظامی و هسته ای، ساخت سدها و ارتقای تولید نقش برجسته ای داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک یکی از ویژگیهای بارز هاشمی رفسنجانی را توجه به کار جمعی ذکر کرد و از تکیه روحانیون به کارهای فردی و کم اثر انتقاد کرد.
آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: این یار دلسوز امام (ره) و رهبری هنگامی که در زندان و زیرشکنجه های رژیم ستم شاهی بود خم به ابرو نیاورد.
وی اضافه کرد: عشق هاشمی رفسنجانی به امام راحل منجر به صبر و استقامت وی در زندان شد به گونه ای که در زندان اقدام به قرآن پژوهی در 22 جلد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهارکرد: تالیف 20 جلد کتاب راهنما، 33 جلد تفسیر موضوعی قرآن، پژوهش در نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از کارهای ارزشمند هاشمی رفسنجانی بود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: هر سرداری که در مملکت اسلامی از دست می رود، سردار دیگری پرچم آن را در دست می گیرد تا خاورمیانه اسلامی را جایگزین خاورمیانه آمریکایی، صهیونیستی و سعودی بکنیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه هفته جاری در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما