شناسهٔ خبر: 17397458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه رشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک اسلام شناس و قرآن پژوه بود

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: این یار دیرین انقلاب ، امام (ره) و رهبری، نه تنها یک رجل و عالم سیاسی بلکه یک اسلام شناس و دین پژوه نیز بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با برشمردن سمت های مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی از اول انقلاب تاکنون افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی فقط یک سیاستمدار و رئیس جمهوری نبود، تنها یک فرمانده جنگ نبود، فقط رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود بلکه یک اسلام شناس و دین پژوه نیز بود.
وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی دو کتاب یکی به عنوان تفسیر راهنما در 20 جلد و دیگری فرهنگ قرآن در 30 جلد در مجموع 50 جلد کتاب طی چهار سال در زندان درباره قرآن تالیف کرد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی عامل وحدت انقلابیون و پیروان خط ولایت شد، اظهار کرد: بسیاری در انتظار نشسته بودند که رحلت آیت الله هاشمی را سوژه ای برای جبهه گیری درباره ولایت و انقلاب قرار دهند.
وی تصریح کرد: با مدیریت بی نظیر رهبر فرزانه انقلاب این توطئه خنثی شد و معظم له خود را صاحب عزا معرفی کردند و بر پیکر ایشان، نماز میت خواندند.
آیت الله قربانی اضافه کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب پیام بی نظیری برای رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی صادر کردند که در آن از او به عنوان یکی از رجال و عالمان سیاسی یاد کردند.
وی با بیان اینکه رهبری بارها در سخنانشان فرموده اند که هیچ کسی برای من آقای هاشمی نمی شود ، گفت: زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز همواره می گفت که هیچ کس برای من رهبری نمی شود و آقا عشق من است.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش، به پایان دوران هشت ساله ریاست جمهوری اوباما اشاره و اضافه کرد: رئیس جمهور پیشین آمریکا در پایان کار خود، توافق هسته ای را از دستاوردهایش نام برد ولی بدعهدی هایی هم انجام داد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه گذشته در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7296/2007

انتهای پیام /*

نظر شما