شناسهٔ خبر: 17385678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اراک: آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) همواره تابع رهبری بود

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت : آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی عرصه ها تابع امر رهبر معظم انقلاب بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پنجشنبه در مجلس بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان اظهار کرد: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی که ماه جاری برگزار شد از عشق و ارادت خود به رهبری سخن گفت و عنوان کرد رهبری عشق من است و مقام معظم رهبری نیز ایشان را یار دیرین خطاب کردند.
وی اضافه کرد: ملت ایران با حضور با عظمت خود در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که رحلت این عالم بزرگ نیز منشا وحدت بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دشمنان و مزدوران سعی در بهره برداری سیاسی از اینگونه موضوع ها دارند در حالیکه ملت ایران با شجاعت و شهامت از نقشه ها و ترفندهای شوم آنها آگاه هستند.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: در نظام اسلامی هر فردی می تواند نظر و ایده های خود را بیان کند و اختلاف نظر بین افراد به معنای مقابله با آنان نیست.
وی اضافه کرد: ادامه راه و مسیر امام راحل و هاشمی رفسنجانی و قدرشناسی از این سرمایه ها و استفاده از علم آنها وظیفه ملت ایران است.
به گزارش ایرنا وی گفت: جایگزین شدن فردی به جای هاشمی رفسنجانی با 60 سال سابقه و درک امام راحل و رهبری کار ساده ای نیست و انقلاب به چنین ستونهایی نیازمند است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بیان کرد: در زمینه اقتصادی، فرهنگی مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد که رفع آن نیاز به همت بلندی دارد که آقای هاشمی چنین همتی داشت.
آیت الله دری نجف آبادی یادآوری کرد: با بررسی خدمات صورت گرفته توسط این شخصیت می توان دریافت که خدمات ایشان در زمینه پتروشیمی، نیروگاه، مترو و دیگر مولفه ها بی نظیر است.
وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در تقویت و بازسازی صنایع دفاعی و نظامی و هسته ای، ساخت سدها و ارتقای تولید نقش برجسته ای داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک یکی از ویژگیهای بارز هاشمی رفسنجانی را توجه به کار جمعی ذکر کرد و از تکیه روحانیون به کارهای فردی و کم اثر انتقاد کرد.
آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: این یار دلسوز امام (ره) و رهبری هنگامی که در زندان و زیرشکنجه های رژیم ستم شاهی بود خم به ابرو نیاورد.
وی اضافه کرد: عشق آیت الله هاشمی رفسنجانی به امام راحل منجر به صبر و استقامت وی در زندان شد به گونه ای که در زندان اقدام به قرآن پژوهی در 22 جلد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهارکرد: تالیف 20 جلد کتاب راهنما، 33 جلد تفسیر موضوعی قرآن، پژوهش در نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از کارهای ارزشمند هاشمی رفسنجانی بود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: هر سرداری که در مملکت اسلامی از دست می رود، سردار دیگری پرچم آن را در دست می گیرد تا خاورمیانه اسلامی را جایگزین خاورمیانه آمریکایی، صهیونیستی و سعودی بکنیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه هفته جاری در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما