شناسهٔ خبر: 17073894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار تهران: ورزش انسجام ملی را تقویت می کند

تهران - ایرنا - استاندار تهران با تاکید بر اینکه هیچ چیزی به اندازه ورزش در افزایش وحدت کشور و انسجام ملی موثر نیست گفت: ورزشکاران یک کشور با کسب مدال، دل یک ملت را شاد می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین هاشمی در مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال آور و افتخار آفرینان استان تهران در بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 که در استانداری تهران برگزار شد، افزود: باید علاوه بر تقویت هر چه بیشتر ورزش همگانی، ورزش قهرمانی که در بین مردم همدلی به وجود می آورد، تلاش کنیم.
وی خطاب به مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2016 استان تهران گفت: شما ثابت کردید می توان با کمترین امکانات اما با غیرت ایرانی در مقابل سایر کشورهایی که هزینه های زیادی کرده بودند، افتخارات بزرگی کسب کرد.
استاندار تهران با اشاره به سابقه 25 ساله خود در عرصه ورزش کشور تصریح کرد: من به طور کامل با مشکلات کنونی ورزش کشور در حوزه کمبود امکانات و اعتبارات آگاهی دارم.
وی با اشاره به اینکه ورزشکاران و مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2016 استان تهران برای کشور عزت آفریدند، خاطرنشان کرد: با وجود تمام کمبودها ورزشکاران ایران اجازه ندادند کوچکترین خدشه ای بر عزت ایران اسلامی وارد شود.
هاشمی یادآور شد: ورزش علاوه بر افتخار آفرینی در کشور در جهان سیاست نیز کمک کننده است و من در سابقه ورزشی خود تجربه این امر را دارم.

** انتقاد از تعداد مدال ها در مقایسه با ظرفیت های استان تهران
هاشمی با اشاره به کسب 12 مدال در مسابقات المپیک و پارالمپیک 2016 و تاکید بر اینکه این تعداد شایسته استان تهران با جمعیت 13 میلیونی نیست، اظهار کرد: استان تهران در عرصه های مختلفی نسبت به سایر استانهای کشور از عقب ماندگی رنج می برد که این امر در شهرستانهای استان مشهودتر است.
وی افزود: برای مثال به جمعیت بسیاری از شهرستانهای استان تهران از جمله بهارستان، ری، اسلامشهر و قدس نسبت به سایر استانهای کشور بیشتر است، اما امکانات آنها با این استانها قابل مقایسه نیست.
استاندار تهران به استعداد قابل توجه این استان در رشته های مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: بسیاری از ورزشکاران و مدال آوران صاحب نام تهرانی از محله های جوادیه، خزانه، نازی آباد، خانی آباد و ... با داشتن کمترین امکانات رشد کردند و فقط با داشتن فضای لازم برای کشور افتخار آفریدند.
وی تاکید کرد که با حمایت بیشتر از ورزش و ورزشکاران بطور حتم شمار مدال های کسب شده در المپیک و پارالمپیک 2020 بیشتر می شود.
هاشمی از ابتکار تشکیل ستاد المپیک و پارالمپیک 2020 در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قدردانی کرد و افزود: این اقدام بسیار شایسته است و از آن حمایت می کنیم و امیدواریم در سایر استانهای کشور هم این اقدام عملی شود.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به سابقه ورزشی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم، ابراز امیدواری کرد که روند صعودی ورزش کشور شتاب بیشتری به خود بگیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار تهران در مراسمی که پیش از برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک 2016 ریو برگزار شد، قول داد به ورزشکاران تهرانی مدال آور این رویداد مهم ورزشی پاداشی اعطا کند.
بر این اساس استاندار تهران قول داد به دارندگان مدال طلا 750 میلیون ریال، نقره 500 میلیون ریال، برنز 300 میلیون ریال، مربیان مرتبط 200 میلیون ریال پول نقد یا زمینی به ارزش معادل آن اعطا کند.
در این مراسم که با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد از 12 مدال آور تهرانی مسابقات المپیک و پارالمپیک 2016 ریو تجلیل شد.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/2079/7243//1348

نظر شما