شناسهٔ خبر: 17070663 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

پلیس ترکیه خواستار قفل‌گشایی آیفون عامل ترور سفیر روسیه شد

عامل ترور و قتل سفیر روسیه در آنکارا دارای گوشی آیفون 4 اس بوده که اکنون پلیس ترکیه خواستار دریافت رمز عبور این گوشی از سوی اپل است بلندگوهای بلوتوث معلق در هوا محصول چندان تازه ای نیستند، اما بسیاری از آنها صرفأ برای زیبایی بکار می روند و نمی توان توقع تولید صدای با کیفیت را از آنها داشت. با این حال، شرکت ال جی معتقد است می تواند محصولی متفاوت ارائه کند، چیزی که بتواند بلندگوی معلق جدید این شرکت را لایق خرید کند. کمپانی اسنپ‌چت که اخیراً توانسته با اضافه کردن قابلیت ها و ویژگی های جدید به اپلیکیشن خود، تعداد کاربران فعال روزانه خود را به 150 میلیون نفر برساند، به تازگی یکی از استارت‌اپ های فعال در زمینه تکنولوژی واقعیت افزوده به نام Cimagine را با مبلغی بین 30 تا 40 میلیون دلاری خریداری کرد. بیومتریک (زیست‌سنجشی) راهکار نسبتا جدیدی برای کنترل دسترسی به ماشین یا سیستم‌های رایانه‌ای است که در آن از خواص قابل اندازه‌گیری بدن انسان یا هر موجود زنده دیگری استفاده می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت بیومتریک نمونه‌ای از فناوری‌های نوظهور در عرصه دنیای ارتباطات و اطلاعات است که نقش کلید ورود به دنیای دیجیتال را دارد. ایرانسل بتازگی اعلام کرده است که هم اکنون 121 شهر ایران تحت پوشش سرویس نسل 4.5 اینترنت همراه (+4G) هستند. رایج‌ترین روش برای ری‌استارت کردن مرورگر، استفاده از گزینه Close برای بستن آن و در ادامه اجرای مجدد با دوبار کلیک روی آیکون برنامه است. این روش مشکلی ندارد، اما همان‌طور که می‌دانید این صفحه به دوستداران ترفند اختصاص دارد و مرورگر کروم نیز مملو از قابلیت‌های پنهان است. کمبود خواب می‌تواند اثراتی ناخوشایند بر عملکرد ما داشته باشد، اما شاید یک چرت کوتاه بتواند این مشکل را برطرف کند.

صاحب‌خبر -

5 روز پیش سفیر روسیه در ترکیه در حالی که در یک گالری هنری مشغول به سخنرانی بود، توسط فردی در لباس محافظ شخصی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

پس از این اقدام فرد تروریست در همان محل فورا با تیراندازی نیروی ویژه پلیس ترکیه کشته شد. گوشی فرد قاتل که آیفون 4 اس بود پیدا شد که پلیس ترکیه احتمال می‌دهد اطلاعات موجود در این گوشی می‌تواند به تحقیقات آن‌ها کمک کند. با این حال گوشی یافت شده دارای رمز عبور است و طبیعتا مقامات ترکیه‌ای موفق به بازگشایی آن نشده‌اند. از این رو پلیس این کشور از شرکت اپل درخواست قفل‌گشایی و ورود به این گوشی را تقاضا کرده است.

سال گذشته در اتفاقی مشابه اف بی آی خواستار دریافت رمز عبور گوشی فرد عامل حمله تروریستی سن برناردینو کالیفرنیا شد، اما در نهایت با اعمال فشارهای گوناگون بعضا سیاسی نتوانست اپل را متقاعد به انجام این کار کند. حال باید ببینیم پلیس یک کشور خارجی (ترکیه) تا چه اندازه می‌تواند اپل را مجاب به انجام این کار کند.

نظر شما