شناسهٔ خبر: 16811056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بازگشت ظریف از سفر شرق آسیا

وزیر امور خارجه پس سفر دوره ای شش روزه به شرق اسیا به تهران بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد ظریف و هیات سیاسی اقتصادی همراه که از شنبه گذشته به سه کشور هند ، چین و ژاپن رفته بودند از طریق فرودگاه مهراباد وارد تهران شدند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفری از پیش برنامه ریزی شده و در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی - اقتصادی، طی چند روز آینده به کشورهای هند، چین و ژاپن سفر می‌کند. 

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس کشورهای قلب آسیا در مورد افغانستان به هند سفر کرده و در این اجلاس سخنرانی کرد. 
وزیر امور خارجه سپس به دعوت وزرای خارجه چین و ژاپن از این کشورها دیداری رسمی به عمل آورد. ملاقات با همتایان چینی و ژاپنی و برخی از مقامات بلند پایه این کشورها و نیز برگزاری همایش تجاری مشترک از دیگر برنامه های سفر ظریف به این دو کشور مهم شرق آسیا بود.
در ترکیب هیات همراه،  روسای ۳۸ شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، ۱۵ شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد همکاری های علمی و فن آوری و ۸ بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات‌های تجاری و شرکت در همایش های مشترک اقتصادی میان ایران، هند، چین و ژاپن حضورداشتند. 
وزیر امور خارجه کشورمان درملاقات با مقامات مختلف سیاسی و اقتصادی این کشورها، همکاری های دوجانبه را بررسی کرده وموضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه طرفین تبادل نظر شد.

نظر شما