شناسهٔ خبر: 15141689 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قاضی عسکر: عربستان به عنوان مقصراصلی فاجعه منا باید پاسخگو باشد

تهران- ایرنا - نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت گفت: با توجه به کوتاهی های صورت گرفته در مسایل حج سال گذشته، عربستان مقصر اصلی رخداد فاجعه منا بوده و باید پاسخگو باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر عصر سه شنبه در گرامیداشت اولین سالگرد شهدای منا درهمایش سورهای سرخ منا افزود: وقتی از قبل در امور کوتاهی صورت می گیرد مقصران اصلی مجریان برگزار کننده آن امورهستند و آل سعود با عنایت که کوتاهی های انجام شده باید پاسخگوی خانواده های این شهدا باشند.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه درحادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا در هر دو مورد مقصر بودن عربستان محرز است، گفت: سال گذشته بسیارسال سخت و طاقت فرسایی بود به حدی که این فاجعه حتی ازحج خونین 1366 که شاهد آن بودم بزرگتر بود.
قاضی عسکر با بیان اینکه تمامی شهدای فاجعه منا به خصوص شهدای جوان قرآنی به فیض عظیم الهی رسیده اند، گفت: در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام 12 نفر و در فاجعه منا 461 تن از حجاج بی گناه و مظلوم کشورمان به علت بی کفایتی عربستان به شهادت رسیدند.
نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با بیان اینکه مسئولان سعودی درتمامی امورمحوله کوتاهی کرده و تمایلی به افشای حقیقت از خود نشان نمی دهند، اظهارکرد: درحادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا بی کفایتی، سوتدبیر، و سومدیریت آل سعود به وضوح روشن است و زیرا که درهیچ جای دنیا با مهمان آنگونه که عربستان برخورد کرد، برخورد نمی کنند.
اجتمام*7029*1996*1933*1724

نظر شما