شناسهٔ خبر: 15121015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کنگره بین المللی شهدای منا در صحن جامع رضوی

همزمان با شام عید قربان، کنگره بین المللی شهدای منا با حضور خانواده هایشان در صحن جامع رضوی برگزار می‌ شود.

صاحب‌خبر -

کنگره بین المللی شهدای منا در صحن جامع رضویبه گزارش خبرنگارخراسان رضوی، خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های سالگرد شهدای منا برگزار شد، گفت: امشب اولین کاروان خانواده شهدای منا و فردا صبح نیز دومین کاروان شهدای منای خراسان رضوی از نیشابور به تهران اعزام می‌ شوند که در مجموع 346 نفر از خانواده‌های شهدای منا در خراسان رضوی، روز چهارشنبه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

عابدین عابدی مقدم افزود: در فاجعه پارسال 98 نفر از شهدای منا از خراسان رضوی بودند و امروز نیز شهادت یک نفر دیگر از این افراد مشخص شد و هم اکنون 99 شهید منا در خراسان رضوی داریم.

عابدی مقدم با اشاره به اینکه فاجعه منا خروجی بی تدبیری و عناد دولت آل سعود نسبت به اسلام بود، گفت: در فاجعه منا بیشترین شهدا متعلق به خراسان رضوی است و دو شهید نیز از استان در حادثه سقوط جرثقیل داشتیم.

وی با بیان اینکه 500 نفر از هزاران نفر شهدای منا، ایرانی بودند، بیان کرد: دولت‌ های دیگر از شهدای منا حمایت نکردند و ایران تنها کشوری بود که تمام پیکرهای شهدای خود را به کشور بازگرداند البته تعدادی از شهدا به رضایت خانواده در عربستان دفن شدند.

او افزود: با توجه به تعهدی که نسبت به خانواده شهدای منا برای بنیاد شهید ایجاد شده است، والدین، همسر و فرزندان شهدای منا تحت خدمات فرهنگی و درمانی قرار می‌ گیرند.

عابدی مقدم گفت: برگزاری دعای روز عرفه در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) و حرم مطهر رضوی و در شهرستان‌های نیشابور و سبزوار در کنار شهدای منا، کنگره بین المللی شهدای منا در حرم مطهر رضوی با محوریت آستان قدس و با حضور خانواده‌ شهدای منا، خانواده شهدای منا کشورهای اسلامی و زائران و طلاب حوزه علمیه کشورهای اسلامی در صحن جامع رضوی همزمان با شام عید قربان برگزار می‌شود.

او افزود: نمایشگاهی از آثار فاجعه منا و شهدای منا در حرم رضوی برگزار می‌شود و همچنین مسئولان اداره کل حج و زیارت، بنیاد شهید و سپاه پاسداران با خانواده شهدای منا دیدار خواهند داشت.

48 شهید حادثه منا از شهرستان نیشابور و 26 شهید از مشهد بوده اند و شهرستان‌ های جغتای، خواف، خوشاب، قوچان، فیروزه، سبزوار، داورزن، تایباد و باخرز نیز در حادثه منا شهید داشته اند.

نظر شما