شناسهٔ خبر: 15140753 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر:

حادثه منا نمایانگر سؤمدیریت سعودی‌ها است

R1405/P1010114

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت که صحنه‌های رخ داده در فاجعه منا نشان دهنده سوءمدیریت سعودی‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، حجت‌‌الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در اولین همایش گرامیداشت شهدای قرآنی فاجعه منا که عصر امروز (سه‌شنبه) در سازمان حج و زیارت برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا، قیام خونین 17 شهریور و شهدای خونین حج سال 66 گفت: حقیقتا فاجعه حج سال گذشته حادثه بسیار تلخی بود که عمق آن از فاجعه خونین سال 66 هم بزرگتر بود. 

وی در ادامه گفت: در ابتدا حادثه خونین سقوط جرثقیل اتفاق افتاد که وقتی امروز پرده‌های حقیقت کنار می‌رود مشخص می‌شود که این کار عمدی بوده و سعودی‌ها باید در این باره پاسخگو باشند. 

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر افزود: در حادثه دومی که در منا اتفاق افتاد بی‌کفایتی و سوءتدبیری آل‌سعود به قدری واضح و مشخص بود که در هیچ نقطه از جهان با مردم اینچنین برخورد نمی‌شود و از همه بالاتر اینکه این مردم ضیوف الرحمان بودند که در بهترین حالات به شهادت رسیدند. 

وی افزود: همه ساله افتخار داریم که در ایام حج در خدمت جامعه قرآنی باشیم اما سال گذشته این قاریان و فعالان قرآنی احساس خاص‌تری داشتند و هر کدام از آنها با احساس خاص و پاکی تلاوت قرآن می‌کردند و این امر سبب شده بود که تاثیر زیادی بر روی ایرانیها و سایر مسلمانان بگذارد. 

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با بیان اینکه وقتی آن حادثه عظیم اتفاق افتاد و زائران خانه خدا به شهادت رسیدند بسیار به من سخت گذشت، گفت: اگر آنان امروزه در بین ما بودند افتخارات زیادی را می‌آفریدند اما با شهادت که به مقام عظیم و در جوانی پله‌ها ترقی را طی کردند و به مقام شهادت دست یافتند.

وی در ادامه گفت: صحنه‌های رخ داده در آن فاجعه برای ما بسیار تکان دهنده و عجیب بود و همه آن شهدا یک ویژگی خاصی داشتند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: خیلی اتفاقات رخ داد که نشان دهنده سوءمدیریت سعودی‌ها بود و طبق سخنان مقام معظم رهبری آنها باید پاسخگوی این جنایت باشند. 

قاضی عسکر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص با فاجعه منا گفت: این پیام مهمی که توسط مقام معظم رهبری بیان شد نشان دهنده عمق فاجعه بوده و معلوم است که غم جانکاهی در سینه مقام معظم رهبری وجود دارد. 

وی در خاتمه ضمن عرض تسلیت به تمام پدران، مادران و همسران بازماندگان این شهدا گفت: شهدای فاجعه منا اسطوره‌های مقاومت هستند و به ما درس ایثار می‌دهند. امیدواریم بتوانیم این راه را ادامه دهیم و از فضای حج برای مردم بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما