شناسهٔ خبر: 14949435 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهردار آستارا خبر داد

اختصاص 53.6 میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی آستارا

شهردار آستارا با بیان اینکه گفت: برای تمام طرح‌های عمرانی انجام شده در آستارا مبلغ 53 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علی کوهی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های شهرداری در میدان امام خمینی(ره) این شهرستان، اظهار کرد: شهرداری‌ها در تزریق روحیه نشاط و ایجاد آرامش در مردم وظیفه سنگینی به‌عهده دارند.

وی شهرداری را به یک کارگاه سازندگی تشبیه کرد و افزود: شهرداری مانند یک ارتش با اقتدار وصف‌ناشدنی در امر آبادانی و عمرانی شهر گام‌های ارزنده‌ای برمی‌دارد.

شهردار آستارا به آسفالت، زیرسازی و پیاده‌روسازی خیابان شهید رجایی اشاره کرد و گفت: در 11 کوچه فرعی و اصلی آستارا به طول 76 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال پروژه عمرانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کار عمرانی و آبادانی از وظایف اصلی شهرداری‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: برای احداث و تجهیز پارک کودک در محوطه طرح سالم‌سازی دریا مبلغ 3 میلیارد ریال هزینه شده است.

کوهی با اشاره به اینکه 8 هزار و 700 متر مربع پیاده‌روسازی و انواع جدول کانیوو و کانال در شهر احداث شده است، اضافه کرد: برای تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری تاکنون 53 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مقدار مذکور اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری پرداخت شده است، گفت: در قالب این اعتبار، عملیات احداث میدان امام خمینی(ره)، عملیات پیاده‌روسازی، جدول کاری و آسفالت در خیابان لاله، خیابان شهید رجایی و خیابان امام علی(ع) انجام شده است.

شهردار آستارا به طرح جامع شهری اشاره کرد و گفت: طرح جامع شهری در گذشته هر 10 سال یک بار مورد بازنگری قرار می‌گرفت و اکنون از 10 سال به پنج سال تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه از پلیس راه آستارا‌ـتالش تا روستای تاریخی قلعه در طرح جامع شهری قرار می‌گیرد، افزود: متولی این طرح اداره راه و شهرسازی بوده و به دلیل اهمیت طرح مذکور، اعتبار آن از سوی شهرداری تعیین و مشخص شده است.  

کوهی با اشاره به اقدام‌های انجام شده شهرداری در میدان نماز، میدان شهید تقوی و میدان شهرداری، آستارا تصریح کرد: نباید به شایعات و حواشی مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهرداری آستارا تمام توجه خود را به میدان امام خمینی(ره) تمرکز کرده، توجه کرد.

وی به پروژه ایجاد «سن روباز» در ساحل آستارا اشاره کرد و یادآور شد: همکاران ما در شورای شهر و شهرداری در تلاش هستند تا با استفاده از ظرفیت‌های ساحل یک محیط شاد و بانشاط برای مردم آستارا فراهم کنند.

شهردار آستارا با بیان اینکه این شهر رتبه چهارم گردشگری در گیلان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید در این زمینه بیشتر فعال باشند.

انتهای پیام/2300/ط30

برچسب‌ها:

نظر شما