شناسهٔ خبر: 14946811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکمیل ساختمان امام زادگان آستارا نیازمند 33 میلیارد ریال اعتبار است

آستارا- ایرنا- سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: تکمیل ساختمان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) در شهرستان نیازمند 33 میلیارد ریال اعتبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید مهدوی عصر شنبه در آیین رونمایی از گنبد حرم مطهر امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا افزود: این گنبد به قطر هشت و نیم متر و به ارتفاع 12 متر ساخته شده است.
وی میزان هزینه صرف شده برای ساخت این گنبد طلایی را 700 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کاشی کاری ضلع شرقی ساختمان امام زادگان با قراردادی بالغ بر یک میلیارد ریال و نیز احداث مناره های امام زادگان با قرارداد یک میلیارد ریالی منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه برای تکمیل ساختمان حرم مطهر امام زادگان آستارا نیازمند مشارکت مسئولان و خیران هستیم ، اظهار کرد: 27 میلیارد ریال تاکنون برای ساختمان امام زادگان آستارا هزینه شده که تکمیل صد درصدی آن نیازمند 33 میلیارد ریال دیگر است.
وی ادامه داد: تکمیل این بنا در صورت اتکا به درآمدهای خود امام زادگان به مدت 15 سال طول خواهد کشید.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آستارا در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین هفت باب مغازه متعلق به امام زادگان که در حریم جاده اصلی قرار داشت و تبدیل به قلیان سرا شده بود تخریب شد.
وی میزان هزینه صرف شده برای بازسازی این هفت باب مغازه را 250 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: امسال با عنایت فرماندار آستارا 10 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه ساختمان امام زادگان آستارا در نظر گرفته شده است.
همچنین امروز با حضور امام جمعه ، فرماندار و مسئولان محلی آستارا دو پروژه تامین آب آشامیدنی روستای کانرود و اصلاح و بازسازی تاسیسات شبکه آب شرب سه روستا در آستارا با صرف اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 430 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
آستان مقدس امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع است.
امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند که در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیدند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105/6070

نظر شما