شناسهٔ خبر: 14297557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام زرگر:

مردم، نقش اساسی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند

گروه اجتماعی: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: اقدامات مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران منشأ خیر و برکت بوده و در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیز مردم اساسی‌ترین نقش را دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)  از آذربایجان غربی ، حجت‌الاسلام سید احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر روز گذشته در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر امام جمعه ارومیه با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ها برگزار شد، گفت: حضور مردم در صحنه موفقیت نظام را رقم می زند.
وی با عنوان اینکه افراد جهت شرکت در گروهای آمران به معروف وناهیان از منکر باید گزینش شوند  گفت: مردم به عنوان محله‌محور مسائل درون را شناسایی و برای حل مشکل برنامه‌ریزی می‌کنند.

حجت‌الاسلام زرگر با اشاره به اینکه این فریضه الهی به دو صورت تذکر لسانی یا کتبی انجام می پذیرد، گفت: تمامی اقشار جامعه اعم از دانشجویان، پزشکان، معلمان  و عموم مردم با تشکیل گروه های تخصصی در اجرای این فریضه الهی شرکت کنند.
 
وی افزود: جهت احیای این فریضه الهی در جامعه باید اقشار مختلف مردم به آن عمل کرده و با روش های درست برای نهادینه کردن این فریضه با روش‌های صحیح گام بردارند.

وی گفت:  برای آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور  دقت عمل داشته و برای بالا بردن توانایی های آنها گام برداشت.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: هر فردی دوست دراد که در جایگاه خود بهترین باشد و با توجه به روایات قرآن بالاترین وظیفه مسلمان جهاد است.

وی افزود: برای آوردن مردم در صحنه بر اساس برنامه ریزی‌هایی که انجام شده یک قالب به‌دست آمده که بر اساس آن اگر اجرای این فریضه به روش مردم به مردم، دولت به مردم و آموزش به مردم انجام شود بسیار موفق تر خواهد بود.

نظر شما