شناسهٔ خبر: 14287795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه نقده:

زیرساخت‌های لازم برای «امر به معروف و نهی از منکر» فراهم شود

امام جمعه نقده گفت: باید زیرساخت‌های موردنیاز برای عمل به فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد بعد از ظهر امروز در نشست مشترک دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر حجت‌الاسلام سید احمد زرگر با ائمه جمعه شهرستان‌های آذربایجان غربی که در سالن جلسات دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» باید به بهترین شکل فراهم شود.

وی بر لزوم تلاش برای جلب توجه دست‌اندرکاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به این مقوله و جلب همکاری مقامات تاکید کرد و ادامه داد: از این رهگذر می‌توان تا اندازه زیادی برای فراهم کردن بسترهای لازم در این زمینه قدم برداشت، و جامعه اسلامی را به سمت عمل به این فریضه الهی سوق داد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تنها در صورت شکل گرفتن یک باور عمیق و اساسی به این مقوله می‌توان اقشار مختلف مردم را برای امر به معروف و نهی از منکر تشویق کرد، افزود: باید در این زمینه کارهای عمیق و تاثیرگذار فکری انجام گیرد، تا این اقدامات از آثار کافی و گسترده برخوردار باشند.

حیدری‌زاد با اظهار تأسف از نبود زیرساخت‌های موردنیاز و ناکافی بودن امکانات، ساز و کارهای فیزیکی برای قدم برداشتن در این زمینه، اضافه کرد: باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود، همچنین ردیف بودجه و منابع مالی نیز برای این مقوله در نظر گرفت.

امام جمعه نقده با اشاره به اینکه باید برای صیانت جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمنان اسلام اهتمام کرد، بیان داشت: بنابراین نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی و مانوس شدن با فرهنگ اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) امری لازم و ضروری است.

مسؤول حوزه‌های علمیه نقده با اشاره اینکه باید به توصیه‌ها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی به صورت جدی توجه شود، تصریح کرد: دشمنان به معنای واقعی کلمه درصدد تضعیف باورهای ملل مسلمان هستند تا بر آنها تسلط پیدا کنند.

حیدری‌زاد با اشاره به اینکه عمل به فریضه الهی و حکم دینی «امر به معروف و نهی از منکر» تا اندازه زیادی جامعه و نسل جدید را مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد، گفت: رسانه‌های جمعی اعم از صوتی، تصویری و مکتوب نیز از اهمیت رسالت خود در این زمینه غفلت نکنند.

وی با بیان اینکه عمل به این فریضه دینی تا اندازه زیادی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را در رسیدن به اهداف شوم‌شان مبنی بر استحاله فرهنگی ناکام خواهد کرد، بیان داشت: چراکه از این رهگذر آحاد مردم برای اصلاح یکدیگر قدم برخواهند داشت، و اجازه عادی‌سازی گناه را نخواهند داد.

انتهای پیام/61002/ذ30

برچسب‌ها:

نظر شما