شناسهٔ خبر: 14288209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه ارومیه تاکید کرد

لزوم آشنا کردن مردم با مفهوم «تولی و تبری»

امام جمعه ارومیه گفت: باید برای آشنا کردن اقشار مختلف مردم با مفهوم «تولی و تبری» به عنوان یک تکلیف دینی گام برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر حجت‌الاسلام سید احمد زرگر با ائمه جمعه شهرستان‌ها که در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: باید برای آشنا کردن مردم با مفهوم «تولی و تبری» گام‌های بلندی برداشت.

وی در ادامه سخنان خود لازمه عمل به فریضه الهی «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه اسلامی را آشنا بودن با معنا و مفهوم «تولی و تبری» دانست و اضافه کرد: در این صورت تا اندازه زیادی اقشار مختلف مردم برای دعوت به نیکی‌ها و نهی از اعمال گناه قدم برخواهند داشت.

این مسؤول بر اهمیت تبیین احکام دینی و روشن کردن فلسفه وجوب آنها برای آحاد مردم تاکید و اضافه کرد: به زبان ساده «تولی و تبری» را می‌توان به این ترتیب معنا کرد که باید با دوستداران خداوند و اعمال مورد تایید خداوند مانوس شده و همچنین از اعمال گناه و دشمنان خالق هستی نیز دوری کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه قدم برداشتن در این زمینه یکی از مهم‌ترین فروعات دین مبین اسلام قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: بنابراین طلاب، مبلغان علوم دینی، فعالان فرهنگی و مذهبی باید برای تبیین و تشریح آن در جامعه اسلامی قدم‌های بلندی بردارند.

این استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی مهم‌ترین پیام نهضت عاشورای حسینی و ارزشمندترین آموزه حضرت سیدالشهدا(ع) به مسلمانان را امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان داشت: بنابراین باید با الهام از امام معصوم (ع) در این سمت و سو قدم برداریم و تردید به دل راه ندهیم.

امام جمعه ارومیه ضمن اشاره به اجرایی شدن فعالیت‌های مختلف در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و آموزشی برای نهادینه‌سازی این فریضه الهی در مرکز استان آذربایجان غربی و سایر شهرستان‌ها، اضافه کرد: باید بر کیفیت این سری برنامه‌ها افزود و در این زمینه از ظرفیت‌های موجود نیز استفاده مورد انتظار به عمل آید.

وی ضمن اشاره به اینکه مردم همان طور که  خود را به نماز، روزه‌داری و سایر واجبات دینی متعهد و پایبند می‌دانند باید برای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز قدم‌هایی بردارند، بیان داشت: باید اهمیت این موضوع، راه‌کارهای عمل به آن همچنین اشکال امر و نهی برای مردم تبیین شود، چرا که در این صورت راحت‌تر به آن عمل خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه نهی از ارتکاب گناه و دعوت به انجام دادن کارهای نیکو و ارزشمند به طور قطع جامعه اسلامی را به مسیر اخلاق‌‌‌مداری، قانون‌مندی، توسعه همه‌‌جانبه اعم از فرهنگی و اجتماعی حتی اقتصادی و سیاسی سوق می‌دهد.

وی نقش رسانه‌های جمعی اعم صوتی، تصویری و مکتوب، روحانیان، مبلغان دینی، فرهنگیان و فعالان اجتماعی را در این زمینه حائز اهمیت دانست و بیان داشت: برای قرار دادن نسل جوان در مسیر درست زندگی باید مطابق نیاز، ذائقه و سلیقه نسل جدید برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه‌ای اجرا کرد.

انتهای پیام/61002/ج40/

برچسب‌ها:

نظر شما