شناسهٔ خبر: 14287185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام قریشی:

رعایت تولی و تبری در جامعه لازمه اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: با رعایت تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فرهنگ‌سازی می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه امروز ظهر در نشست مشترک ائمه جمعه و اعضاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: نمونه بارز تولی و تبری را می‌توان در قیام عاشورا مشاهده کرده و عینیت یافتن این مفهوم پیاده سازی فرهنگ عاشورایی در جامعه است.
امام جمعه ارومیه  با عنوان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است، گفت: تولی و تبری از پایه‌های اساسی امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
 وی گفت: تولی و تبری دو امر ضروری دين اسلام و از جمله واجبات الهی است و هر مسلمان وظيفه دارد تا با استفاده از دلايل عقلی و نقلی به اين دو موضوع همانند ساير واجبات الهی اعتقاد پيدا كند.
حجت‌الاسلام قریشی گفت:«تولی» به معنی اعتقاد به امامت و خلافت ائمه اطهار(ع) و اظهار دوستی و علاقه نسبت به ايشان و تبری به معنی دشمنی و بيزاری از دشمنان آنان و لعن و نفرين بر آن‌هاست.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، گفت: این فریضه از واجبات الهی بوده و باید همانند سایر واجبات الهی اهمیت قائل شده و مردم و مسولین باید در مجامع این فریضه الهی را تبلیغ و تقویت کنند.

نظر شما