شناسهٔ خبر: 14284107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه قم: نماز جمعه عامل وحدت بین مردم و مسئولان است

آستارا - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم و امام جمعه اسبق شهرستان آستارا گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، عامل وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان است و بایستی از این فرصت استفاده شایسته ای شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام عبدالرحیم لقمان نیا روز سه شنبه در همایش بزرگداشت پنجم مرداد در شهرستان آستارا افزود: نماز جمعه بر اساس آیات قرآن کریم از مصادیق ذکر الله است.
وی با اشاره به اینکه برپایی نماز جمعه در نقاط مرزی نظیر شهرستان آستارا از اهمیت ویژه ای نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار است ، اضافه کرد: خوشبختانه از همان اوایل انقلاب اسلامی مردم ولایتمدار آستارا سنگر نماز جمعه را حفظ کرده و رو به روز بر قوام و استحکام این سنگر با حضور پرشور خود افزودند.
حجت الاسلام لقمان نیا با بیان اینکه برپایی نماز جمعه در انقلاب اسلامی را مدیون تدبیر و اندیشی حضرت امام خمینی (ره) هستیم ، اظهار کرد: علم ، عبادت و تقوا از ویژگی های شخصیتی امام راحل بود که توانست با رهبری داهیانه خود، انقلاب را به پیروزی رسانده و در همان اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب برپایی نماز جمعه را در دستور کار قرار داد.
وی حضور پرشور مومنان را در نماز جمعه بسیار با اهمیت خواند و بیان کرد: چگونگی قدرت مقابله ملت ایران با استکبار ، سوالی است که همواره در اذهان بسیاری از ملت ها نقش بسته که در مقابل این سوال باید به ایمان و روحیه معنوی مردم ایران اسلامی اشاره کرد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شرکت در نماز جمعه زمینه خداجویی و صفای باطن را در وجود مومنان فراهم می کند ، افزود: شایسته است همواره به اعمال خودمان، رنگ خدایی زده تا در برابر ناهنجاری ها و پلشتی های اجتماع بتوانیم پیروز باشیم.
حجت الاسلام لقمان نیا با اشاره به اینکه افق روشنی مبتنی بر آرمان های اصیل امام خمینی (ره) در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته، افزود: صیانت از این میراث بزرگ و تداوم و استمرار این حرکت غدیری و عاشورایی، جز با ایمان برگرفته از قدرت معنوی تمام عیار امکانپذیر نخواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی (ره) به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران اضافه کرد: اکنون شاخ و برگ این شجره طیبه بعد از سه دهه همه کشور را فرا گرفته و به کانونی پرقدرت و تاثیرگذار در محیط داخل ، منطقه و بین الملل تبدیل شده است.
پنجم مرداد 1358 سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده است.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105/2007

نظر شما