شناسهٔ خبر: 14274708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه آستارا خبر داد

استقبال کم‌نظیر مردم آستارا از نماز جمعه

امام جمعه آستارا استقبال مردم این شهرستان از صف‌های نماز جمعه را کم‌نظیر خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا صبح امروز در همایش بزرگ پنجم مرداد در مجتمع بزرگ فرهنگی‌ ارشاد این شهرستان، نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر دانست.

وی با اشاره به حضور کم‌نظیر مردم آستارا در صف‌های نماز جمعه، افزود: مردم با حضور خود در نماز جمعه دل رهبر را شاد و دشمنان نظام را مأیوس می‌کنند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه وجود نماز جمعه در این شهرستان بین مسؤولان نظام و مردم اتحاد و همدلی به وجود آورده است، تصریح کرد: این اتحاد و همدلی در گرو همکاری مستمر اعضای ستاد نماز جمعه تحقق یافته است.

وی ادامه داد: نماز جمعه آستارا بر اساس نظر مرکز استان و شورای سیاستگذاری، در بین شهرستان‌های گیلان پرشور و پررنگ شناخته می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز جمعه آستارا نیز در همایش یادشده با گرامیداشت اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 58، گفت: نماز جمعه یکی از باشکوه‌ترین نمازهای جمعه کشور پس از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

محمد داداش‌زاده نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی دانست و افزود: امام جمعه به نیابت از امام زمان(عج) و ولی فقیه، فرماندهی این قرارگاه فرهنگی را بر عهده دارد.

به گفته این مسؤول، مردم با حضور در صف‌های اقامه نماز جمعه و با تبعیت از امام جمعه خود می‌توانند زمینه‌های تضعیف دشمن و تقویت پایه‌های نظام و انقلاب را فراهم کنند.

وی برپایی نمایشگاه‌های قرآنی، برگزاری مسابقات نماز ویژه دانش‌آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش، برپایی همایش نماز با محوریت همدلی و همزبانی و سلسله نشست‌های بصیرتی با موضوع نقد وهابیت و همکاری حوزه علمیه و دانشگاه آزاد را از جمله برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ستاد نماز جمعه آستارا در یک سال اخیر عنوان کرد.

به گزارش فارس، همایش بزرگ پنجم مرداد با حضور مسؤولان دستگاه‌های لشکری و کشوری در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری ارشاد آستارا برگزار شد.

شعرخوانی توسط افشین خدامرد، پخش کلیپ و تجلیل از فعالان ستاد نماز جمعه شهرستان در یک سال اخیر از جمله برنامه‌های جانبی همایش مذکور بود.

انتهای پیام/2300/ی20/

برچسب‌ها:

نظر شما