شناسهٔ خبر: 14282352 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش گرامیداشت سالروز پنجم مرداد در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - همایش گرامیداشت سالروز پنجم مردادماه، به عنوان اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سالن 700 نفری مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد آستارا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه شهرستان آستارا روز سه شنبه در این آیین فرهنگی گفت: برپایی نماز جمعه در شهرستان آستارا همواره از یک شکوه و عظمت خاصی برخوردار بوده است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه نماز جمعه عامل وحدت و همدلی در اقصی نقاط کشور است، افزود: نمازجمعه قرارگاه فرهنگی است که باعث ناامیدی و یأس دشمنان شده است.
وی با بیان اینکه نماز جمعه در حکومت اسلامی از اهمیت و ارزش فوق العاده ای برخوردار است ، گفت:
نماز جمعه از برکات به یاد ماندنی انقلاب اسلامی است که برپایی این آیین عبادی و سیاسی در هر هفته در بیش از 800 شهر ، بخش و شهرستان نشانگر اتحاد و وحدت ملت ایران اسلامی است.
حجت الاسلام حافظ نیا با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی (ره) توسط آیت الله طالقانی در پنجم مرداد 1358 ، اضافه کرد: این روز و این مناسبت، جلا دهنده مناسبت های دیگر است چراکه با اصل ولایت فقیه عجین شده است.
وی برکات معنوی ، عبادی و سیاسی نماز جمعه را بی نهایت توصیف و اظهار کرد: اهمیت سیاسی نماز جمعه به سبب آشنا شدن مردم با مسائل روز دنیای اسلام از طریق خطیب جمعه دارای ارزش است.
وی بصیرت افزایی و تحلیل مسائل سیاسی را از دیگر وظایف ائمه در خطبه نماز جمعه عنوان کرد.
امام جمعه آستارا برپایی باشکوه نماز جمعه را به مانند خاری بر چشم دشمنان کوردل نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان همواره از عظمت برپایی نماز جمعه توسط مردم دیندار ایران اسلامی واهمه داشته و دارند.
سخنرانی با محوریت اهمیت نماز جمعه ، قرائت شعر ، خاطره گویی ، پخش نماهنگ و تجلیل از اعضای ستاد و فعالان مشارکت کننده در نماز جمعه از دیگر بخش های این آیین بود.
در این آیین از خبرنگار ایرنا در آستارا و همچنین تعدادی از خبرنگاران فعال رسانه های گروهی به سبب پوشش خبری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تجلیل شد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105/2007

نظر شما