شناسهٔ خبر: 14261138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه آستارا: حمایت نهاد نماز جمعه از دولت ها مورد تاکید رهبر انقلاب است

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: نهاد نماز جمعه همواره از تمامی دولت ها حمایت قانونی می کند چرا که این امر مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز دوشنبه در جلسه هماهنگی به منظور برگزاری همایش بزرگداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، افزود: امروز در بیش 850 شهرستان ، شهر و بخش شاهد برپایی آیین عبادی سیاسی نماز جمعه هستیم.
وی با اشاره به اینکه خداوند نماز جمعه را واجب کرده، اضافه کرد: حضور در نماز جمعه در زمان حکومت اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه برپایی نماز جمعه از شئون ولایت فقیه است ، اظهار کرد: مصلحت دین و دنیای مومنان و نیز تبیین آسیب های اجتماعی در نماز جمعه توسط ائمه جمعه بیان می شود که برای موفقیت و سعادت انسان ها می تواند مهم و حیاتی باشد.
وی به درک تاثیرگذاری نماز جمعه توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هر هفته چگونگی برگزاری نماز جمعه را در نقاط مختلف کشور رصد می کنند چرا که به تاثیرگذاری و اهمیت این آیین پی برده اند.
امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری برای نهاد نماز جمعه حجت شرعی است ، بیان کرد: نهاد نماز جمعه رفتار انقلابی را در اولویت برنامه های خود قرار داده چرا که دشمنان، از انقلابی بودن نماز جمعه واهمه دارند.
حجت الاسلام حافظ نیا خواستار حضور پررنگ مسئولان و رئیسان اداره ها در نماز جمعه شد و گفت: حضور در نماز جمعه و تمامی آیین های اسلامی، شکوه و عظمت دینی و انقلابی کشور را عرصه های مختلف به تصویر می کشد.
همایش بزرگداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فردا(سه شنبه) با سخنرانی یکی از ائمه جمعه پیشین آستارا در سالن بزرگ مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهرستان برگزار می شود.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
7105/2007

نظر شما