شناسهٔ خبر: 14255368 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه آستارا:

دشمن از برپایی نماز جمعه هراس دارد

امام جمعه آستارا گفت: دشمن از برپایی نماز جمعه و انقلابی بودن نمازگزاران هراس دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان با محوریت نماز در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا اظهار کرد: تشکیل چنین جلساتی از مصادیق اقامه نماز است.

امام جمعه آستارا با اشاره به نقش نهادهای اداری در بهتر برگزار شدن نماز جمعه افزود: حدود 850 شهرستان، شهر و بخش در برگزاری باشکوه نماز جمعه در کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه خدا نماز جمعه را برای انسان واجب کرده است، تصریح کرد: اگر کسی نماز را بدون عذر و دلیل خاصی ترک کند خداوند بار برکت را از زندگی او برمی‌دارد.

حافظ‌نیا با تصریح بر اینکه بستر اقامه نماز در کشور توسط ولی‌فقیه فراهم می‌شود، گفت: یکی از ویژگی‌های ولی‌فقیه در رأس حکومت اسلامی، برگزاری نماز جمعه است.

وی با اشاره به اینکه از سال 85 نماز جمعه به صورت مستمر در کشور در حال برگزاری است، یادآور شد: نماز جمعه با اذن ولی‌فقیه برگزار می‌شود.

امام جمعه آستارا حضور در نماز جمعه را دارای اهمیت زیادی دانست و یادآور شد: در خطبه‌های نماز جمعه آسیب‌های جامعه و مباحث دینی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام هر لحظه نماز جمعه را رصد می‌کنند، ادامه داد: دشمن با درک اهمیت و تاثیرگذاری نماز جمعه در این زمینه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است.

حافظ‌نیا ولایت فقیه را خط قرمز و حجت شرعی نهاد نماز جمعه دانست و ادامه داد: نهاد نماز جمعه برای تبیین منویات مقام معظم رهبری با هیچ نهاد و شخص خاصی عهد اخوت ندارد و در مسیر انقلاب حرکت می‌کند.

وی نماز جمعه را موجب واهمه دشمن دانست و افزود: نهاد نماز جمعه و امامان ائمه جماعات در بحث بدرفتاری‌های سیاسی و ناهنجاری‌های اجتماعی با کسی تعارف ندارند.

امام جمعه آستارا اعتقاد و التزام به ولایت فقیه را از شاخصه‌های یک مدیر خواند و یادآور شد: بعضی از مدیران و مسؤولان شهرستانی به صورت عملی این اصل را نادیده گرفته و آن را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: حضور مستمر در نماز جمعه و شرکت در راهپیمایی یکی از مصادیق التزام و اعتقاد به ولایت فقیه بوده و مدیران شهرستانی باید زیرمجموعه‌های خود را ترغیب به حضور در نماز جمعه کنند.

حافظ‌نیا با اشاره به عدم حضور بعضی از کارمندان دولت در صف‌های نماز جمعه گفت: کسانی که در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند توفیق حضور در چنین برنامه‌هایی شامل حال آنها نمی‌شود.

انتهای پیام/2300/ز40

برچسب‌ها:

نظر شما